عضو اتاق بازرگانی سمنان: تولید اکنون با قوانین خاص و عملیاتی رونق می‌گیرد


عضو اتاق بازرگانی سمنان: تولید اکنون با قوانین خاص و عملیاتی رونق می‌گیرد

سمنان- ایرنا- عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن و کشاورزی و بنیانگذار گروه صنعتی آریاترانسفو گفت: لازمه تحقق رونق و جهش تولید، با توجه به شرایط کنونی کشور، قوانین خاص و حذف مقررات دست و پا گیر است.

فرج‌الله معماری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی، افزود: رهبری، مجلس شورای اسلامی را مکلف به تلاش در این زمینه کرد و مجلس باید در این شرایط ویژه، قوانین خاص و عملیاتی تصویب کند.

وی با اشاره به تغییر قوانین در بخش‌های مختلف، بیان کرد: تغییرات در قوانین و دستورالعمل‌ها سبب حس بی ثباتی در سرمایه‌گذاران شده و فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع در چنین شرایطی امکان برنامه‌ریزی برای واحد تولیدی را ندارند.

رییس و هیات مدیره بزرگترین مجموعه ترانسفورماتورسازی خاورمیانه ادامه داد: سرعت این تغییرات به گونه ای است که صاحبان صنایع نمی‌دانند چگونه مواد اولیه واحد تولیدی را از خارج تامین و از چه طریقی برای ورود مواد اولیه به کشور اقدام کنند.

وی تاکید کرد: حاکمیت باید نگاه ویژه‌ به تولید داشته باشد، چرا که تولید در استقلال، امنیت و ثبات اقتصادی نقش مهم و غیرقابل انکاری دارد.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به شرایط پیچیده ترخیص در گمرک به علت قوانین سختگیرانه، تصریح کرد: پس از تخصیص زمانبر ارز، کالاهای تولیدی در انبار گمرک متروکه می‌شود و پس از گذراندن مراحل و روند اداری، این کالاها از انبارهای گمرک ترخیص می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از تولیدکننده، تصریح کرد: اگر قوانین خاص برای این روزهای سخت مصوب می‌شد، صاحبان صنایع هزینه مازاد پرداخت نمی‌کردند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و بنیانگذار گروه صنعتی آریاترانسفو ابرازداشت: فعالان بخش خصوصی به منظور رونق تولید در شرایط فشار حداکثری نیازمند حمایت حکومتی هستند.

استان ۷۰۲ هزار نفری سمنان حدود یک هزار و ۸۴۰ واحد تولیدی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود