استاندارقم:خبرنگار عنصری جریان ساز و روشنگر است


استاندارقم:خبرنگار عنصری جریان ساز و روشنگر است

قم - ایرنا - استاندار قم درپیام تبریکی به مناسبت روز خبرنگار گفت: خبرنگاری رکن فعالیت‌های رسانه‌ای و خبرنگار شخصیتی ارزشمند و عنصری جریان ساز و روشنگر است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست در این پیام آورده‌است: دردنیای نوین امروز و در عصر پویایی اطلاعات و شتاب سریع تحولات، نقش و اهمیت کلیدی خبر، خبرنگاری و رسانه بر هیچ کس پوشیده نیست.مجموعه عناصری وابسته و درهم تنیده که زنجیره اصلی نظام اطلاع رسانی را تشکیل داده و در پرتو آن نیاز بشر به کسب اطلاعات و کشف حقایق تامین می شود.

پیام ادامه یافته‌است:‌ دراین میان خبرنگاری، رکن فعالیت رسانه‌ای و خبرنگار شخصیتی ارزشمند، عنصری جریان ساز و روشنگر است که به عنوان چشمان بیدار و زبان گویای جامعه، نقش برجسته‌ای را در زمینه خبر رسانی، آگاهی بخشی، فرهنگ سازی و دفاع از حقوق عامه بر عهده دارد.

دربخش دیگری از این پیام آمده‌است:‌ با توجه به چنین جایگاه و نقش خطیری، دولت تدبیر و امید و مدیریت استان همواره اهمیت ویژه‌ای برای خبرنگاران و تلاش گران عرصه خبر و رسانه قائل بوده و تکریم و قدردانی شایسته از زحمات این قشر و تلاش برای رفع دغدغه های صنفی و تأمین آرامش آن‌ها را وظیفه خود می‌داند.

پیام حاکی است: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر عرصه اطلاع رسانی و خبر به ویژه خبرنگار شهید محمود صارمی، فرارسیدن هفدهم مرداد روز خبرنگار و تقارن آن با عید سعید غدیر خم را به عموم فعالان این عرصه در کشور، بویژه خبرنگاران و اصحاب خبری پرتلاش و زحمتکش استان قم، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و با تقدیر و تشکر از زحمات و همراهی آنان در انعکاس اخبار و رویدادهای خبری استان به ویژه در عرصه مقابله با کرونا، توفیقات روز افزون تمامی این عزیزان را در راه ایفای رسالت حرفه ای، از درگاه حضرت احدیت مسالت دارم.

سالروز شهادت محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده‌است.

محمود صارمی خبرنگار و مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان بود که در ۱۷ مردادماه سال ۷۷ به همراه دیپلمات‌های ایرانی درمزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد