مبتلایان به کرونا در آمریکا از 4.8 میلیون نفر گدشتند


مبتلایان به کرونا در آمریکا از 4.8 میلیون نفر گدشتند

بر اساس اطلاعات دانشگاه هاپکینز، در یک شبانه روز گذشته با ابتلای 52 هزار و 467 مورد جدید، مجموع مبتلایان به کرونا در ایالات متحده آمریکا به چهار میلیون و 821 هزار و 296 نفر رسید.

به گزارش اسپوتنیک، دانشگاه هاپکینز آمریکا، روز پنجشنبه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته مجموع مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در ایالات متحده آمریکا به چهار میلیون و ۸۲۱ هزار و ۲۹۶ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، یک هزار و ۳۹۹ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع فوتی ‌های ویروس در این کشور به ۱۵۸ هزار و ۱۷۰ نفر رسید.

طبق آمار و ارقام این دانشگاه، ایالت کالیفرنیا با ۵۳۲ هزار و ۷۴۵ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۸۷۲ مورد فوتی به کانون بیماری همه‌ گیر کرونا در ایالات متحده تبدیل شده است و پس از آن ایالت فلوریدا با ۵۰۲ هزار و ۷۳۹ مورد ابتلا و هفت هزار و ۶۲۷ مورد فوتی و تگزاس با ۴۸۲ هزار و ۱۰۱ مورد ابتلا و هفت هزار و ۸۸۰ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

ایالت نیویورک که زمانی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا بود، هم‌اکنون با ۴۴۷ هزار و ۳۷۹ مورد ابتلا و ۳۲ هزار و ۸۱۱ در رده چهارم جدول ایالات متحده با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس قرار گرفته است.

بر اساس آمار و ارقام دانشگاه هاپکینز، تاکنون دستکم ۱۸ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۳۵۰ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کووید-۱۹ آلوده شده‌اند و از آن میان ۷۰۶ هزار و ۳۴۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۱ میلیون و ۳۰۲ هزار و ۲۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آمریکا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا