استقبال سرد بخش خصوصی از ترخیص نهاده‌های دامی بنادر مازندران


استقبال سرد بخش خصوصی از ترخیص نهاده‌های دامی بنادر مازندران

ساری - ایرنا - ترخیص نهاده‌های دامی موجود در بنادر مازندران در حالی با کندی انجام می شود که مسئولان بخش‌های مرتبط بر ضرورت تسریع در انجام این کار برای جلوگیری از بروز مشکل تاکید دارند ولی ظاهرا بخش خصوصی و وارد کننده چندان عجله‌ای در این مورد ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، کندی ترخیص نهاده های دامی دپو شده در بنادر مازندران موضوع مطرح شده در نشست گفت و گوی بخش خصوصی مازندران با دولت بود که امروز پنجشنبه در استانداری برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران در این نشست خواهان تسریع در ترخیص نهاده های دامی موجود در بنادر استان شد و گفت : براساس آمار گمرکات استان، مقادیر زیادی نهاده های دامی اعم از جو و ذرت در بنادر استان دپو شده که مشکلاتی را ایجاد کرده است.
حسن خیریانپور اضافه کرد : در حالی نهاده های دامی در بنادر استان دپو شده که در داخل تولیدکنندگان مرغ ما در تامین نهاده های دامی با مشکل مواجهند و باید هر چه سریعتر نسبت به ترخیص این نهاده ها به خصوص از سوی وارد کنندگان بخش خصوصی اقدام شود.
دپوی بیش از ۴۰۰ هزار تن نهاده های دامی
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان مازندران هم در این نشست گفت : هم اکنون ۴۱۶ هزار تن نهاده های دامی شامل جو و ذرت در بنادر استان وجود دارد .
سید محمد جعفری افزود : در شرایط فعلی اکثر نهاده های دامی از انبارهای بنادر استان از جمله بندر امیرآباد که حجم زیادی از نهاده ها در این بندر دپو شده بود، خارج و در انبارهای بیرون ذخیره سازی شده است.
وی گفت : تاکنون حدود ۵۰ هزار تن از نهاده ها ترخیص و در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت و حدود ۳۰ هزار تن دیگر نیز مجوز ترخیص دریافت کرده و بزودی در اختیار تولید کنندگان استان قرار می گیرد.
جعفری افزود : در چهار ماهه سال جاری حدود ۹۰ هزار تن نهاده های دامی با نرخ ارز دولتی در اختیار تولید کنندگان قرار گرفت و بقیه نیز طبق قانون پس از ترخیص سایر نهاده ها نیز در در بین تولیدکنندگان توزیع خواهد شد.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان مازندران دلیل اصلی کندی در ترخیص نهاده های دامی از بنادر استان را مشکل تامین ارز دانست و خواهان مساعدت گمرکات برای ترخیص نهاده های دامی شده است.
تامین ارز
مدیرکل گمرکات مازندران هم از کندی ترخیص نهاده های دامی از بنادر استان انتقاد کرد و خواهان تسریع در ترخیص این نهاده ها شد.
یوسفی منش طولانی شدن ترخیص را باعث بروز مشکلاتی در ذخیره سازی این نهاده ها در داخل بنادر و گفت : در حالی بخش خصوصی نسبت به ترخیص این نهاده ها اقدام نمی کند که در بازار کمبودهایی وجود دارد.
رییس اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن و کشاورزی استان مازندران خواهان ساماندهی بخش توزیع نهاده های دامی از جمله سامانه بازار گاه شد و گفت : بررسی کارشناسی نشان می دهد که برای رفع مشکل توزیع نهاده های دامی، باید این نهاده ها در اختیار کارخانجات قرار گیرد.
عبدالله مهاجر افزود : هم اکنون حدود ۵۰ کارخانه خوراک دام در استان مازندران با ظرفیت تولیدی ۲ میلیون تن وجود دارد که با نیمی از ظرفیتشان فعالیت می کنند و در اختیار قراردادن نهاده ها دامی به این واحدها می تواند ظرفیت تولیدی آنها را افزایش دهد.
وی دلیل کندی ترخیص نهاده ها از بنادر استان را عدم تامین به موقع ارز اعلام کرد.
در استان مازندران دو هزار و ۲۰۰ واجد مرغداری دارای مجوز و ۵۰۰ واحد غیرمجاز با ظرفیت بیش از ۲۰۰ هزار تن در سال فعالیت دارد و حدود چهار هزار نفر نیز در این واحدها اشتغال دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی