نخستین محموله کمک‌های هلال‌احمر ایران برای مردم لبنان ارسال شد


نخستین محموله کمک‌های هلال‌احمر ایران برای مردم لبنان ارسال شد

نخستین محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حاوی 95 تن مواد غذایی و دارویی به همراه یک بیمارستان صحرایی به لبنان ارسال شد.

نخستین محموله کمک‌های هلال‌احمر ایران برای مردم لبنان ارسال شد

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،«محمدباقر محمدی» معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شامگاه چهارشنبه در حاشیه آیین ارسال محوله امدادی افزود: در مرحله نخست ارسال این محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر برای آسیب دیدگان و متاثرین از انفجار عصر سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۹ در بیروت، بیشترین دارو‌هایی که ارسال می‌شود شامل دارو‌های سوختگی، تروما، شکستگی و نظایر آن است.

وی ادامه داد: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری است که پس از اعلام آمادگی برای ارسال کمک‌های فوری دارویی و غذایی، تیم پزشکی و درمانی نیز برای کمک به مجروحان یک تیم ۳۷ نفره پزشکی هلال‌احمر شامل متخصصین عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اعزام می‌کند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: جمعیت هلال احمر در مرحله نخست ارسال این محموله امدادی بشردوستانه، هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۵ بسته غذایی یکماهه، ۲ دستگاه موتور برق ۵۰ kw و ۲۰۰ عدد کیسه حمل جسد به وزن تقریبی ۱۳ تُن به لبنان ارسال می‌کند.

محمدی اظهار داشت: این محموله کمک‌های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی استمداد و درخواست جرج کتانه رئیس صلیب سرخ لبنان مبنی بر نیاز به کمک‌های انسان دوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به لبنان ارسال می‌شود.

شایان ذکر است که حمد حسن وزیر بهداشت لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که شمار قربانیان انفجار دیروز بیروت به ۱۳۵ نفر رسیده و ده‌ها تن نیز هنوز زیر آوار‌ها هستند.

دولت لبنان نیز ضمن اعلام حالت فوق‌العاده در کشور به مدت دو هفته، فرمانده ارتش را مامور کرد تا مسئولان بندر بیروت را در بازداشت خانگی قرار دهند.

عصر دیروز سه‌شنبه در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده در یکی از انبار‌های مواد آتش زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، ۱۳۵ نفر کشته و بیش از ۴ هزار نفر زخمی شدند.

کشور‌های مختلف جهان روز چهارشنبه با ارسال پیام‌هایی، با مردم و دولت لبنان ابراز همدردی و آمادگی خود را برای کمک به این کشور اعلام کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق