صدور 46 جواز صنعتی و معدنی در کهگیلویه و بویراحمد طی امسال


صدور 46 جواز صنعتی و معدنی در کهگیلویه و بویراحمد طی امسال

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور 46 جواز صنعتی و معدنی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

سالار حسین پور عصر روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در ایام کرونا واحد تولیدی الکل یاسوج که حدود ۱۰ سال تعطیل بود به چرخه تولید بازگشت و فعال شد.

وی اظهارکرد: یک واحد تولید دستمال کاغذی گچساران در حال تولید ماسک است که روزانه۴۱ هزار ماسک صنعتی تولید دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۶ جواز صنعتی و معدنی با اشتغالزایی۹۰۱ نفر و سرمایه گذاری ۳۰۵ میلیارد تومان در استان صادر شده است.

حسین پور تصریح کرد: در مجموع ۵۲۸ جواز صنعتی با اشتغال ۸۱۱۶ نفر و سرمایه گذاری ۱۱۶۲ میلیارد تومان در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: ۸۹ پروژه طرح با اعتباری بالغ بر ۱۷۰۷ میلیارد ریال را برای دریافت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ به بانک‌های عامل معرفی شدند که تاکنون ۲۸ طرح ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات دربافت کرده اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پتروشیمی گچساران ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم واحد الفین این پتروشیمی در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

حسین پور در خصوص وضعیت پتروشیمی دهدشت نیز بیان کرد: این پتروشیمی پبشرفت چندانی نداشته اما شرکت هلدینگ خلیج فارس بعنوان سرمایه گذار جدید برای این پتروشیمی انتخاب شده و فعالتر خواهد شد.

وی اظهارکرد: واحد معدنی آهک هیدراته چرام تا پایان بهمن ماه افتتاح و به بهره برداری می رسد و شرکت امیدرو کار این واحد را انجام می دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: واحد صنعتی"بیواتانول" باشت با سرمایه گذاری ۵۵۰ میلیارد تومانی در آینده با همکاری سازمان " ایدرو" به بهره برداری می رسد، تمام محصولات این واحد صنعتی که دومین واحد کشور بوده، صادراتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)