مدیرکل: شهرستان‌ها نقش هم‌افزایی را در توسعه ورزش کرمان ایفا کنند


مدیرکل: شهرستان‌ها نقش هم‌افزایی را در توسعه ورزش کرمان ایفا کنند

کرمان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: تمام شهرستان‌ها باید نقش هم افزایی را در رشد و ارتقای ورزش استان کرمان ایفا کنند زیرا این هم‌افزایی می‌تواند توانمندی‌های تمام استان به‌ویژه منطقه شرق و جنوب ارا به منصه ظهور برساند.

میثم پاریزی روز چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات قایقرانی استان با حضور رییس فدراسیون و اعضای این هیات افزود: اداره‌کل ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی باید برنامه‌های خود را در قالب توسعه متوازن در ۲۳ شهرستان توابع استان کرمان دنبال کنند و در این راستا برنامه‌های مسئولان ارشد استان باید پیگیری و اجرا شود.

وی اظهار داشت: اعتقاد داریم هیچکس صفر و یا ۱۰۰ نیست لذا باید از ظرفیت تمامی انسان‌ها با توجه به توانمندی و علاقه‌مندی آنان بهره ببریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: برگزاری مجمع‌ها و قرار گرفتن افراد در معرض انتخاب به‌منزله توانمندی و به‌دوش گرفتن بخشی از بار ورزشی استان است که امیدواریم این اتفاق به استفاده از ظرفیت‌ها و بالاترین سطح ورزش استان بینجامد.

وی با بیان اینکه رشته قایقرانی به‌تنهایی می‌تواند برای استان کرمان کسب سهمیه کند عنوان کرد: در این زمینه شورش دلپسند توانسته در پاراالمپیک برای استان کرمان کسب سهمیه و سکو کند و این اتفاق در حوزه المپیک نیز باید برای استان کرمان بیفتد و این خواسته می‌تواند با اقدامات برنامه محور محقق شود.

پاریزی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تبریک عید غدیر و درود بر روح ملکوتی شهدا به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: رسانه نقش هم افزایی اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان و سایر ادارات و هیات ها و باشگاه ورزشی بپردازند.

وی تصریح کرد: ورزش کرمان با وجود تمامی تحریم‌ها و مسائل اقتصادی و شرایط دشوار وزارت خانه‌ها و ادارات‌کل و فدراسیون‌ها در اوج عزت و اقتدار قرار گرفته و با وجود تلاش و تعامل و همت روسای ادارات شهرستان‌ها، هیات‌ها و باشگاه‌ها هفته‌ای وجود ندارد که شاهد موفقیت جوانان و ‌ورزشکاران این استان در سطح ملی نباشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم این موفقیت‌ها ادامه یابد و گستردگی ورزش استان در همه رشته‌ها دنبال شود.

سکاندار ورزش استان کرمان گفت: قایقرانی یک رشته المپیکی باتنوع بسیار و تعداد رشته قابل قبول است و این ورزش محدود به استان‌های وصل به دریا نیست و به توان، تفکرات و همت افراد بستگی دارد.

وی عنوان کرد: رییس هیات قایقرانی استان کرمان طبق برنامه‌ها مسیر کار و رسالت خود را در تمامی استان دنبال کند و خود را به شهرستان و شهر کرمان محدود نداند.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌ها نیز باید با مطالبه‌گری قایقرانی را در منطقه خود فعال و پیشنهاد ابلاغ ریاست هیات‌های شهرستانی را به استان ارائه کنند و متناسب با ظرفیت‌ها و استخرها این ورزش در تمامی مناطق استان کرمان اجرا شود.

پاریزی با اشاره به برگزاری دشوار مجامع انتخاباتی با وجود شیوع ویروس کرونا افزود: امروز پس از چندماه مجمع انتخاباتی قایقرانی را در استان کرمان داشتیم و تکلیف برگزاری مجامع برعهده دیگر هیات‌ها نیز قرار دارد که ورزش استان متضرر نشود.

وی ادامه داد: اداره‌کل ورزش و جوانان در بحث مجمع‌های انتخاباتی هیات‌های ورزشی جانب بی‌طرفی را رعایت کرده و هر کاندید اصلحی در مجمع‌ها ثبت‌نام به‌عمل آورده و این انتخابات در نهایت عدالت و دقت برگزار شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان کرمان هیچ دخالتی در مجمع‌های انتخاباتی ندارد و فرایند انتخاب برعهده اعضای مجمع قرار داده شده و رییس منتخب مورد تایید ما است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی باید متناسب با ظرفیت‌های استان کرمان باشد تصریح کرد: این استان با ظرفیت‌های قوی بنگاه‌های اقتصادی و اقلیمی مناسب می‌تواند نگاه ویژه فدراسیون‌ها را برای برنامه‌های ورزشی و اردوها به این استان جذب کند و بستر را برای آن فراهم می‌کنیم.

پاریزی بیان داشت: مجمع‌های انتخاباتی عقب مانده را با همکاری و روسای فدراسیون‌ها دنبال می‌کنیم و مجامع سالیانه به‌صورت ویدئوکنفرانس در استان کرمان برگزار می‌شود.

وی افزود: هیچ بهانه‌ای برای انجام نگرفتن امور ورزشی از سوی روسای هیات‌های ورزشی استان نمی‌پذیریم و هیات‌های استانی وظیفه نظارت و گسترش پوشش حمایتی بر ۲۳ شهرستان را برعهده دارند.

وی تاکید کرد: هیات‌های ورزشی یکی از اولویت‌ها را آموزش و دیگری به حوزه بانوان توجهی ویژه داشته باشند زیرا معتقدیم ۵۰ درصد از جامعه هدفمان در ورزش استان بانوان هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: ظرفیت‌های حوزه قهرمانی ورزش بانوان چه بسا در این استان بیشتر از آقایان نیز هست و با نگاه توسعه متوازن فعالیت رشته قایقرانی را در استان کرمان دنبال کنیم که به موفقیت دست یابیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرویزیان از بانک پارسیان خداحافظی کرد/ جواد شکرخواه سرپرست شد