نقش خبرنگاران در پیشگیری از انحراف در جامعه بی‌نظیر است


نقش خبرنگاران در پیشگیری از انحراف در جامعه بی‌نظیر است

مهاباد- فرمانده انتظامی میاندوآب‌ با بیان اینکه خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خود هستند، گفت: اصحاب رسانه در پیشگیری از انحراف‌ها و آسیب‌های اجتماعی نقش مهم و اساسی دارند.

سرهنگ حسن شیخ‌نژاد روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران میاندوآبی به مناسبت "روز خبرنگار" با قدردانی از اصحاب رسانه‌ این شهرستان و با بیان اینکه باید از ظرفیت رسانه‌ها به نحو مطلوب استفاده شود، اظهار داشت: در کنار عملکرد دستگاه‌های اجرایی، ارزش فعالیت و تلاش‌های اصحاب رسانه با آن برابر است.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران باید قدر و مقام و منزلت قلم خود را حفظ کنند، ادامه داد: ارزش و مقام قلم خبرنگاران در اطلاع‌رسانی درست است و باید اهداف انتشار یک خبر مشخص باشد.

فرمانده انتظامی میاندوآب افزود: کنجکاو بودن، بررسی مسایل روز جامعه، پرسشگری و به چالش کشیدن مسوولان از ویژگی‌های بارز خبرنگاران است.

سرهنگ شیخ‌نژاد تحلیلگری را از دیگر ویژگی‌های خبرنگاران برشمرد و گفت: صادق بودن در کار خود، برقراری ارتباط جمعی در جامعه، وقف کردن وقت خود برای خبر در قبال درآمد محدود، داشتن استقلال فکری، توانایی تشخیص اطلاعات مهم از فرعی، ارایه مطالب به شیوه روشن و مختصر، دقت در انتشار اخبار و دوری از هر گونه چالش در راستای مصالح عمومی از مهم‌ترین ویژگی خبرنگاران است.

وی با اشاره به عملکرد پلیس این شهرستان طی سال‌جاری گفت: امسال در بعد معاونت اجتماعی ۲۴۰ پرونده حقوقی با موضوع اختلاف خانوادگی، نزاع و درگیری و اختلاف حساب مشاوره و راهنمایی شده که حدود ۷۵ درصد به تعداد ۱۸۰ پرونده منجر به صلح و سازش شده و از بار مراجع قضایی کاسته شده‌است.

وی افزود: در راستای مبارزه با مواد مخدر طی سال‌جاری ۱۶۱ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف و ۱۰۸ نفر توزیع کننده دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

وی با اینکه ۲۱۵ نفر معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد و مراکز درمانی معرفی شدند، اضافه کرد: در این زمینه ۲۳۵ طرح اجرا و ۲۶ دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۰ درصد افزایش دارد.

فرمانده انتظامی میاندوآب‌ در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از کالاهای ایرانی گفت: امسال ۳۵ عملیات کشف قاچاق کالا انجام گرفته و ۳۲ دستگاه خودرو توقیف و ۴۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: ارزش تقریبی کالاهای کشف شده ۱۲ میلیارد ریال برآورده شده‌است.

وی بیان کرد: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی در میاندوآب، امسال ۲۵ طرح اجرا، ۴۵ واحد صنفی غیرمجاز پلمب و ۲۷ دستگاه خودرو و موتور سیکلت که آلودگی صوتی ایجاد می‌کردند، توقیف شدند.

وی اظهار داشت: همچنین در سال‌جاری ۶۴۶ فقره گواهینامه رانندگی صادر و ۳۴۵ مورد نیز تعویض شده‌است.

سرهنگ شیخ‌نژاد با بیان اینکه چهار هزار و ۶۵۰ مورد تعویض پلاک و معاینه خودرو انجام و همچنین تعداد ۳۹۵ دستگاه خودرو و ۲۰۰ دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف و تحویل پارکینگ شدند.

وی در خصوص آمار تصادف‌های درون شهری در میاندوآب گفت: امسال تصادف‌های منجر به فوت در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد، تصادف‌های جرحی ۱۶ درصد، مجروحی ۱۲ درصد و خسارتی ۸۷ درصد کاهش یافته است.

در پایان این نشست با اهدای لوح از خبرنگاران میاندوآب‌ تجلیل به عمل آمد.

نقش خبرنگاران در پیشگیری از انحراف در جامعه بی‌نظیر است

در میاندوآب نمایندگی ۲ خبرگزاری شامل صدا و سیما و جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، پنج هفته‌نامه شامل "قلعه"، "گشایش"، "یاشایش"، "صدای دیگر" و "طرز" و ۲ پایگاه خبری و تحلیلی از جمله "زرین‌خبر" و "میاندوآب‌ پرس" فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج