آمار و اطلاعات تعهدات ارزی بانک مرکزی نیازمند بروزرسانی است


آمار و اطلاعات تعهدات ارزی بانک مرکزی نیازمند بروزرسانی است

همدان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با تاکید بر بازگشت ارز حاصل از صادرات گفت: آمار و اطلاعات بانک مرکزی با حقیقت اختلافاتی دارد که نیازمند بازنگری و بروزرسانی است.

اصغر زبردست شامگاه چهارشنبه در جلسه اعضای شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: طبق اعلام بانک مرکزی از ۲ هزار و ۵۰۰ صادرکننده متعهد به بازگشت ارز حاصل از صادرات کشور ۱۰۰ نفر در استان همدان هستند.

وی اضافه کرد: از ۲۷ میلیارد دلار تعهد ارزی صادرکنندگان در کل کشور طبق آمار بانک مرکزی ۹۱ میلیون دلار مربوط به فعالان اقتصادی این استان است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان گفت: این آمار با اطلاعات ما اختلافاتی دارد و در واقع این افراد تنها ۳۰ میلیون دلار تعهدات ارزی دارند که باید به چرخه اقتصادی برگردانند.

زبردست خواستار بازنگری و بروزرسانی اطلاعات بانک مرکزی شد و تاکید کرد: باید پایش و ارزیابی‌هایی برای راستی آزمایی تعهدات ارزی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به جهش تولید تاکید دارند و تعلیق کارت‌های بازرگانان مانع توسعه تولید است و نه تنها حلال مشکلات نیست بلکه به گرفتاری‌های فعالان اقتصادی می افزاید.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان با اشاره به مهلت چهار ماهه دولت به صادرکنندگان برای برگشت ارز افزود: دولت مهلت بیشتری را به فعالان اقتصادی برای بازگشت ارز بدهد.

زبردست بیان کرد: دولت با تدبیر ویژه می‌تواند این مشکلات را مدیریت و مانند گذشته از تولیدکنندگان و صادرکنندگان حمایت و پشتیبانی کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو