مطالبات بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2 هزار میلیارد ریال است  


مطالبات بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2 هزار میلیارد ریال  است  

یاسوج- ایرنا- مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مطالبات غیرجاری بانک کشاورزی این استان 2 هزار و 48 میلیارد ریال است. 

به گزارش ایرنا، بهنام فرح بخش روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت ۱۷ مردادماه روز خبرنگار در یاسوج اظهار داشت: این میزان مطالبات در سال گذشته از یک هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال به یک هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال کاهش یافت.

وی افزود: اوایل امسال و با توجه به شیوع بیماری کرونا این میزان مطالبات به ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت اما با پیگیری های لازم هم اینک به ۲ هزار و ۴۸ میلیارد ریال رسیده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرداخت به موقع اقساط تسهیلات از سوی مردم سبب افزایش توان بانک کشاورزی این استان برای پرداخت تسهیلات مجدد به دیگر متقاضیان و کمک به رونق تولید و اشتغال در استان می شود.

فرح بخش عنوان کرد: رسانه ها و خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد این موضوع مهم را هر چه بیشتر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند تا به مرور زمان بین مردم این استان نهادینه شود.

وی ابراز داشت: چهار ماهه نخست امسال ۸۰ هزار فقره بیمه نامه محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد صادر و ۳۲۲ میلیارد ریال نیز حق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۸۷ میلیارد ریال از این مبلغ سهم دولت و ۱۳۵ میلیارد ریال نیز سهم بیمه گذار بوده است.

فرح بخش اظهار داشت: چهار ماهه نخست امسال ۱۷ میلیارد ریال غرامت ناشی از انواع حوادث طبیعی پیش بینی نشده به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.

وی افزود: پیش بینی مبلغ غرامت ایجاد شده در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال ۳۳۱ میلیارد ریال باشد که تاکنون ۸۲ میلیارد ریال آن تأیید نهایی شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از مؤثرترین بانک ها برای کمک به توسعه اشتغال و تولید در کشور و این استان بانک کشاورزی است.

فرح بخش عنوان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های چشمگیر در بخش کشاورزی و گردشگری و زیرمجموعه های آنها دارد و بانک کشاورزی استان نیز با تمام توان از فعالان آنها حمایت می کند.

وی ابراز داشت: سال گذشته هفت هزار و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۸ هزار و ۴۵۶ بهره بردار بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پارسال و بر اساس بند «خ» ماده ۳۳ قانون بودجه ۹۷۰ میلیارد ریال برای استمهال بدهی کشاورزان استان اختصاص یافت که از این میزان ۷۳۲ میلیارد ریال جذب شد.

فرح بخش اظهار داشت: سال گذشته بدهی هشت هزار و ۷۰۱ نفر از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد به مبلغ یک هزار و ۸۰۴ میلیارد ریال تعیین تکلیف شد و بانک کشاورزی استان در زمینه جذب این تسهیلات جزو استان های موفق کشور بوده است.

وی افزود: پارسال و بر اساس بند «ل» تبصره ۱۶ قانون بودجه مبنی بر بخشودگی جرایم تسهیلات زیر یک میلیارد ریال بخش کشاورزی ۳۵ میلیارد ریال جذب و بدهی ۲۰۴ نفر نیز تعیین تکلیف شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سال قبل ۵۰۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به یک هزار و ۶۳۲ زوج جوان این استان پرداخت شد.

فرح بخش عنوان کرد: بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست را در این زمینه بین بانک های عامل استان کسب کرد.

وی ابراز داشت: سال گذشته ۹۰ هزار فقره بیمه نامه محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۸۳ میلیارد ریال حق بیمه محصولات کشاورزی در سال قبل به کشاورزان استان پرداخت شد که از این میزان ۱۷۴ میلیارد ریال سهم دولت و ۱۰۹ میلیارد ریال نیز سهم بیمه گذار بوده است.

فرح بخش اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد حادثه خیز بوده و به همین دلیل نیز لازم است که بیمه کردن محصولات کشاورزی در اولویت کاری بهره برداران بخش کشاورزان استان باشد و آن را مورد توجه جدی تر قرار دهند.

وی با اشاره به برداشت ۵۷ هزار تن گندم در کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری، افزود: تاکنون یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال برای بهای خرید تضمینی گندم در این استان به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پارسال ۱۴۱ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۹۷ بهره بردار بخش کشاورزی این استان در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شد.

فرح بخش عنوان کرد: سال گذشته ۳۹۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بنیاد شهید و دیگر قشرها پرداخت شد.

وی ابراز داشت: چهار ماهه نخست امسال یک هزار و ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۱۶۱ زوج جوان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده که ۸۲ درصد آن از محل اعتبارات قرض الحسنه بوده است.

فرح بخش با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید، گفت: ۱۴ طرح از مجموع ۳۳ طرح جهش تولید کهگیلویه و بویراحمد مربوط به بانک کشاورزی است که اچرای آنها می تواند به اشتغالزایی، رونق تولید و محرومیت زدایی در استان کمک بسزایی کند.

وی اظهار داشت: مردم کهگیلویه و بویراحمد از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون مراجعات چشمگیری به شعبه های بانک کشاورزی استان داشته اند اما ارائه انواع خدمات به آنها از سوی این بانک قطع نشده است.

فرح بخش افزود: باید مراجعه حضوری مردم کهگیلویه و بویراحمد به شعبه های بانک کشاورزی این استان با رعایت کامل مسائل بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش باشد.

وی بیان کرد: درخواست می شود که مردم کهگیلویه و بویراحمد به جای مراجعه حضوری به شعبه های بانک کشاورزی این استان تا حد امکان از خدمات الکترونیکی و غیرحضوری آن استفاده کنند.

فرح بخش عنوان کرد: انتظار می رود که اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد خدمات ارزنده و اقدام های مطلوب بانک کشاورزی این استان در عرصه های مختلف را بیش از پیش بازگو کرده و به اطلاع مردم استان برسانند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی