تدارک مسجد جامع غدیر خم برای دهه امامت و ولایت/ توزیع 800 بسته ارزاق میان نیازمندان


تدارک مسجد جامع غدیر خم برای دهه امامت و ولایت/ توزیع 800 بسته ارزاق میان نیازمندان

شکرنابی با اشاره به توزیع بسته‌های ارزاق در میان نیازمندان توسط اهالی مسجد جامع غدیر خم، گفت: 800 بسته خواروبار به ارزش هر بسته 270 هزار تومان در سه مرحله میان محرومان شناسایی‌شده توزیع شده است.

«محسن شکرنابی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ویژه برنامه های مسجد جامع غدیر خم برای دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: به مناسبت دهه امامت و ولایت به مدت یک هفته برنامه سخنرانی در مسجد جامع غدیر خم با حضور خطبای سرشناس همچون حجج اسلام دکتر امین، عابدینی، سید احمد خاتمی و آیت الله سعیدی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

مدیر شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم بیان کرد: علاوه بر آن مسابقه فرهنگی «تجلی امامت در پرتو غدیر» به همت این مسجد همراه با جوایز نفیس برگزار می شود.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل ها و بخشنامه های ابلاغی حوزه مقاومت بسیج با توجه به شرایط حاضر تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده توسط بسیج خواهران و برادران در حال انجام است. ضمن اینکه مسجد یک باب مغازه که به کبابی اجاره داده بود به دلیل شرایط ویروس کرونا و عدم کسب و کار اجاره مغازه را دریافت نکرد.

مدیر شورای فرهنگی مسجد جامع غدیر خم با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مسجد در راستای کمک رسانی به نیازمندان گفت: 800 بسته خواروبار به ارزش هر بسته 270 هزار تومان در سه مرحله توزیع شد.

وی یادآور شد: اگر چه بعد از بحران کرونا امکان اقامه نماز جماعت در مسجد فراهم نبود اما مسجد جامع غدیر با 13 هزار عضو در شبکه های اجتماعی فعالیت های فرهنگی و مذهبی و سخنرانی ها را برای مخاطبان انعکاس داد.

بنا بر این گزارش مسجد جامع غدیرخم که تا سال ٨٣ به نام مسجد جامع ضرابخانه نامیده می شد در محله ضرابخانه یا به نشانی خیابان پاسداران، خیابان شهید کشوری (نگارستان هشتم)، خیابان مسجد واقع است. این مسجد در سال ١٣٥٠ با زیربنای پانصد متر مربع ساخته شد و در اوایل سال ١٣٥٧ با تلاش های آیت الله سید جلال مجد هاشمی؛ امام جماعت این مسجد و همت نمازگزاران و افراد خیّر محله با زیربنای بیش از دو هزار متر مربع به طور کلی تجدید بنا شد، که آن شامل شبستان بزرگ و دو طبقه ساختمان و زیرزمین جهت استقرار کتابخانه، کلاس های قرآن، امور فرهنگی و دفتر است.

در سال ١٣٨٠ برای افزایش فضای شبستان مسجد و گسترش فعالیت های فرهنگی این مسجد در چند فاز تجدید بنا شد و طی نقشه ای جامع، کتابخانه با دو سالن قرائت برادران و خواهران، سالن کنفرانس، سالن ویژه مراسم، شبستان مردانه وسیع تر، شبستان زنانه در طبقه دوم، صندوق قرض‌الحسنه، کلاس های آموزشی برای واحد قرآن و عترت، اتاق هایی برای بسیج برادران و خواهران، دفتر مسجد، دفتر امام جماعت، محل سکونت خادم و… پیش بینی شد.

این مسجد در طول سال با اقامه نماز جماعت در سه وقت صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشاء جزو فعالترین مساجد تهران است و در طول سال حدود ٣٠٠ روز برنامه سخنرانی و مداحی به مناسبت های مذهبی و انقلابی در آن برگزار می شود.

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر ایرانی زیباترین پسر جهان شد ! / این پسربچه بعد 14 سال جذابترین شد + عکس های مدلی...