کتاب «واحد شماره دو!» صوتی شد / زندگی زنان و مردان امروزی


کتاب «واحد شماره دو!» صوتی شد / زندگی زنان و مردان امروزی

کتاب صوتی «واحد شماره دو!»، نوشته عاطفه طیّه با صدای مریم محبوب صوتی شد. به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌... ادامه مطلب نوشته کتاب «واحد شماره دو!» صوتی شد / زندگی زنان و مردان امروزی اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

کتاب صوتی «واحد شماره دو!»، نوشته عاطفه طیّه با صدای مریم محبوب صوتی شد.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتاب صوتی «واحد شماره دو!»، نوشته عاطفه طیه با صدای مریم محبوب از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

کتاب صوتی «واحد شماره دو!» داستان بلندی درباره‌ زندگی مشترک زنان و مردان امروزی است که با دیدی ویژه به مشکلات و موضوعات زندگی اجتماعی و شخصی آن‌ها خصوصاً زنان می‌نگرد.

عاطفه طیه در این رمان زندگی زنی افسرده و خسته به اسم پوری را شرح می‌دهد که که به خاطر بدهی‌های شوهرش مجبور است هم خانه‌دار و هم کارمند باشد، او زندگی سختی را در پیش گرفته، به طوری که باید هر دو وظیفه را با هم قبول کند و آن‌ها را به بهترین نحو مدیریت کند که گاهی مطلوب او نیست. او تمام مسئولیت‌ها و خرج خانه را به عهده می‌گیرد و از تمام نیرویش برای ایده‌آل به نظر رسیدن زندگی‌اش در نظر دیگران استفاده می‌کند. پوری با افرادی معاشرت می‌کند و رفتارهایی از خود نشان می‌دهد که او را می‌آزارد، اما چاره‌ای جز این برای ادامه‌ زندگی ندارد. او سختی‌های زیادی را پشت سر می‌گذارد اما باز هم به آن جایگاهی که می‌خواهد، نمی‌رسد.

یکی از آثار ماندگار در ادبیات اجتماعی معاصر

کتاب صوتی «واحد شماره دو!» رمانی فمینیستی به حساب نمی‌آید، اما یکی از آثار ماندگار در ادبیات اجتماعی معاصر است که شخصیتی درخشان، باورپذیر و قابل درک را در خود به نمایش می‌گذارد. نویسنده در این کتاب، دوربینی را در زاویه دید شخصیت اصلی می‌کارد و شما را با او به تمامی زوایای رمان می‌کشاند. زوایایی مانند غم‌ها، حسرت‌ها تا شوخی‌ها که گاه در مراحل دشوار زندگی وجودش را نوازش می‌دهد. عاطفه طیه در این اثر از طنز خفیفی نیز استفاده کرده که شنیدن و یا خواندن کتاب را برای هر گروه سنی جذاب و دل‌نشین می‌کند. در حقیقت این طنز خفیف، جاری در زندگی تمام انسان‌ها است که در این کتاب صوتی به درک بسیاری از بخش‌های آن و همدل شدن با آن کمک شایانی کرده است.

این رمان به صورت اول شخص روایت می‌شود و بدون بهره‌گیری از توصیفات و یا ایجاد شرایط پیچیده می‌کوشد برخی از مهمترین مشکلات و دغدغه‌های زنان را شرح دهد و به بررسی نوع نگاه به زنان و نیز انتظارات زنان از جامعه‌ی کنونی‌شان بپردازد.

کتاب صوتی «واحد شماره دو !» با صدای مریم محبوب به مدت چهار ساعت و ۴۷ دقیقه منتشر شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش