اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان مجازی برگزار می‌شود


اختتامیه جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان مجازی برگزار می‌شود

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور گفت: مراسم اختتامیه جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر افراد معلول به دلیل وضعیت کرونا، فردا(پنجشنبه) به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان بهزیستی کشور، فریبا بریمانی افزود: جشنواره های منطقه ای تئاتر افراد دارای معلولیت به دنبال برنامه های یکپارچه سازی و تلفیق اجتماعی معلولین و با تاکید بر ترویج و گسترش فرهنگ دسترسی به امکانات فرهنگی هنری برای همگان، ایجاد زمینه های تعامل، تبادل تجربه ها و اطلاعات و دستیابی به تازه ترین دستاوردهای نمایشی افراد دارای معلولیت، به‌صورت سالیانه طراحی و اجرا می شود.

وی اضافه کرد: درسال ۹۸ به دلیل صرفه جویی در منابع، ۶ جشنواره منطقه ای تجمیع و درقالب سه منطقه طراحی و برنامه ریزی شد که یک منطقه آن در آذرماه ۹۸ و به صورت حضوری اجرا و دو منطقه دیگر نیز به دلیل شیوع کرونا به سال ۹۹ موکول شد.

مدیر کل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی با اشاره به موج جدید شیوع بیماری کرونا درسال جاری گفت: به منظور حفظ سلامت شرکت کنندگان، جشنواره تئاترمناطق «آفتاب و زاگرس» به صورت غیرحضوری برنامه ریزی شد که در استان خراسان رضوی در حال برگزاری است.

بریمانی ادامه داد: افراد دارای معلولیت با اختلالات بینایی، شنوایی، ذهنی، اعصاب و روان و سالمندان از استان های ایلام، اصفهان، البرز، تهران، چهار محال و بختیاری، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی افزود: ارزیابان این جشنواره در قالب دو گروه داوری شامل ۶ متخصص در حوزه هنرهای نمایشی به همراه دو کارشناس حوزه توانبخشی، ۱۵۹ نمایشنامه ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره را در سه بخش صحنه ای بزرگسال، کودک و نوجوان و خیابانی ارزیابی می کنند و از این تعداد نمایشنامه، ۳۰ گروه نمایشی برتر به تفکیک گرایش شامل نمایشنامه نویسی، کارگردانی، بازیگری، طراحی صحنه، لباس، گریم، نور، موسیقی، پوستر و بروشور در مرحله نهایی پذیرفته و معرفی می شوند.

مدیرکل دفتر توانبخشی روزانه و توانپزشکی با اشاره به برگزاری مراسم مجازی اختتامیه این جشنواره که از ۱۳ مرداد ماه آغاز شده، گفت:علاقمندان می توانند برای تماشای پخش مستقیم و مجازی مراسم اختتامیه در روز ۱۶ مرداد ماه به لینک http://۴۵.۱۵۹.۱۹۸.۱۱/ekhtetamiye-behzisti مراجعه کنند.

گفتنی است جوایز نقدی، تندیس، دیپلم افتخارو لوح تقدیربرگزیدگان به استان ها ارسال خواهدشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی