رویداد جشن نوروز دریایی درکیش برگزار شد


رویداد  جشن نوروز دریایی  درکیش برگزار شد

کیش- ایرنا- رویداد جشن نوروز دریایی با هدف حفظ و احیای این آئین سنتی، توسط معانت گردشگری سازمان مناطق آزاد در کیش برگزار شد. 

به گزارش ایرنا، در این برنامه، آئین های محلی مربوط به جشن نوروز دریایی متناسب با اقلیم خاص کیش اجرا شد. حضور جاشوها با لباس های سنتی، اجرای موسیقی توسط گروه موسیقی بومیان کیش در ساحل حریره و عودنوازی بخشی از برنامه های عصر دیروز این رویداد را تشکیل می داد.
همچنین یک قطعه موسیقی ویژه این رویداد توسط محسن شریفیان خواننده و نوازنده کشورمان ساخته شده است.
رویداد هنری بوم در بوم از دیگر برنامه های رویداد نوروز دریایی است که از ساعت ۱۰ امروز در نگارخانه بین المللی هنرهای معاصر کیش افتتاح خواهد شد.
پیش از این وبینار تخصصی نوروز دریایی با حضور غلامحسین مظفری، مدیرعامل منطقه آزاد، احمد محیط طباطبایی و شبان میرشکرایی به عنوان پژوهشگر جمعه گذشته با همکاری معاونت گردشگری و موسسه علوم و فنون کیش برگزار شده بود.
نوروز دریایی به عنوان یکی از آئین های کهن بیشتر در بین دریانوردان خلیج فارس و دریای عمان متداول بوده است و از روز نهم مرداد آغاز می شود و هجدهم آبان به پایان می رسد.

لازم به ذکر است اجرای برنامه های محلی نوروز دریایی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بدون اطلاع رسانی عمومی و به صورت محدود برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان