بهره‌مندی 130 کودک دارای سوءتغذیه اردستان از سبد غذایی


بهره‌مندی 130 کودک دارای سوءتغذیه اردستان از سبد غذایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان از بهره‌مندی 130 کودک دارای سوءتغذیه شهرستان اردستان از سبد غذایی خبر داد.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با بررسی و تحقیقات میدانی که همکاران ما انجام دادند، ۱۳۰ کودک در شهرستان اردستان به علت فقرِ خانواده دچار سوءتغذیه شدند که نیاز به حمایت غذایی دارند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده به تازگی سبدغذایی برای ۱۳۰ کودک دارای اختلال رشد و سوءتغذیه شهرستان برای یک ماه آن‌ها با مساعدت خیران تهیه و توزیع شده است، افزود: هزینه تغذیه یک کودک برای یک ماه حدود ۲۰۰ هزار تومان است و زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان فراهم‌ است. خیران می‌توانند با حمایت خود در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سوءتغذیه کودکان مشارکت کنند.

بهزیستی برنامه مشخصی برای کودکان سوءتغذیه ندارد

همچنین رئیس اداره بهزیستی اردستان به ایسنا، گفت: اداره بهزیستی برنامه مشخصی برای کودکانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند ندارد و فقط بسته حمایتی خود را ویژه کودکان زیر ۵ سال به خانواده‌ها ارائه می‌دهد.

محمدعلی مطلب زاده با بیان اینکه در حال حاضر بسته‌های حمایتی بهزیستی اردستان به ۷۰ کودک زیر ۵ سال در قالب خانواده‌های زیر پوشش این اداره داده می‌شود، گفت: از آماری که شبکه بهداشت و درمان اعلام کرده است تنها خانواده ۵ کودک، زیر چتر حمایتی بهزیستی قرار دارند.

اعتبارات طرح رفع سوء تغذیه کودکان واریز نمی‌شود

همچنین رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان با بیان اینکه خدمات این نهاد به جامعه هدف در بخش‌های مختلف به صورت هدفمند و زمان‌دار ارائه می‌شود، گفت: سوءتغذیه کودکان یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانوارهای اقشار آسیب‌پذیر با آن روبرو هستند، از این رو کمیته امداد با همکاری شبکه بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد و در قالب طرح رفع سوء تغذیه کودکان کمتر از ۵ سال به جامعه هدف خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهد.

ابوالقاسم صادقی با بیان اینکه تا سال گذشته و با شناسایی که انجام شد بسته‌های حمایتی به ۱۶۰ کودک زیر ۵ سال که مشکل سوء تغذیه داشتند اختصاص یافت، گفت: در سال جاری با توجه به وضعیت کمبود اعتبارات، کمیته امداد اعلام کرد که به تنهایی نمی‌تواند این کودکان را تحت پوشش قرار دهد و با تلاش دیگر نهادها باید از فرصت خیران و نهادهای مردمی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته امداد به ۳۰ کودک که مشکل سوءتغذیه دارند خدمات حمایتی می‌دهد، گفت: بسته‌های حمایتی کمیته امداد به صورت ماهانه نیست و هر زمانی که تأمین اعتبار شود انجام می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس رامسین کبریتی، بازیگر سریال ستایش ! / از تغییر جنسیت تا چهره مردانه !