فعالیت یک خبرگزاری بر محور مسجد می‌تواند منشأ اثرات زیادی باشد


فعالیت یک خبرگزاری بر محور مسجد می‌تواند منشأ اثرات زیادی باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عزیزان ما در خبرگزاری شبستان چون بر محور مساجد کار می‌کنند، فعالیت مهمی دارند چراکه مسجد جایگاه مهمی در اسلام دارد و فعالیت خبرگزاری بر محور این نهاد ارزشمند، می‌تواند منشأ اثرات زیادی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «جواد مجتهد شبستری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، با اشاره به اهمیت کار رسانه های دینی در تقابل با هجمه گسترده رسانه های غربی بر علیه ارزش های انسانی و اسلامی اظهار داشت: کار در رسانه دینی به ویژه حول مساجد ارزش زیادی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: عزیزان ما در خبرگزاری شبستان چون بر محور مساجد کار می‌کنند، فعالیت مهمی دارند چراکه مسجد جایگاه مهمی در اسلام دارد و فعالیت خبرگزاری بر محور این نهاد ارزشمند، می‌تواند منشأ اثرات زیادی باشد.

وی در ادامه این گفت‌وگو با تأکید بر این که خبرگزاری شبستان باید جایگاه و عظمت مسجد را در اذهان تقویت کند، گفت: شما می توانید با استفاده از گفت‌وگو با افراد شاخص، اتخاذ رویه های مناسب و همچنین استفاده از ابزارهای هنری جایگاه و هویت واقعی مساجد را تبیین کنید چراکه امروزه از ظرفیت مساجد به اندازه کافی استفاده نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: امروز در جامعه ما از جایگاه حقیقی مساجد که در اسلام برای آن در نظر گرفته شده بود، استفاده نمی‌شود در حالی که یک مسجد موفق می‌تواند یک محله و منطقه ای را متحول کند، از این رو اگر مسجد جایگاه حقیقی خود را پیدا کند می‌تواند در فرهنگ جامعه نیز مؤثر باشد.

وی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی و تابلو سازی مساجد خوب و موفق در رسانه های دینی از جمله شبستان خاطرنشان ساخت: باید ائمه جماعات فعال و مساجدی که در جذب مردم به ویژه جوانان به مسجد موفق بوده اند در رسانه شما معرفی و تجلیل شوند، هرچند قبول داریم فعلا به دلیل شرایط ویژه کرونایی دور شدن مردم از مساجد طبیعی به نظر می رسد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود در این گفت‌وگو تصریح کرد: باید مساجد فعال و نمونه مورد ارزیابی قرار گرفته و تشویق هایی برای آنها در نظر گرفته شود چراکه ظرفیت و کارکرد هیأت امنا، امام جماعت، کتابخانه، بسیج، هیأت، کارهای عام المنفعه و امور از این دست در همه مساجد یکسان نیست و برخی مراکز حقیقتا فعالیت بیشتری دارند.

وی غفلت از ظرفیت بزرگ مساجد را موجب خسران برای جامعه اسلامی ارزیابی کرد و یادآور شد: وقتی جایگاه و هویت مسجد مغفول ماند و از آن استفاده نکردیم دنبال عرصه های دیگری مثل تأسیس فرهنگ سراها می رویم که امروزه با وجود بودجه های کلان آن چنان کاری انجام نمی دهند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری در پایان خاطرنشان ساخت: در هر مسجدی که برنامه های فرهنگی خوبی اجرا شده و ائمه جماعات نیز فعال بوده اند توانسته منشأ ثمرات و برکات زیادی باشد، از این رو لازم است از سوی مسؤولان و مدیران نیز توجه ویژه ای به نهاد با عظمت مسجد صورت بگیرد.

پایان پیام/694

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403