تداوم کرونا به نفع طلای جهانی تمام می‌شود


تداوم کرونا به نفع طلای جهانی تمام می‌شود

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: با وجودی که طی هفته جاری شاهد افزایش جزیی نرخ ارز و بهای اونس جهانی بودیم، اما قیمت طلا و سکه نیز در بازار داخل نوسان چندانی نداشته و از سوی دیگر تقاضا در بازار طلا به حداقل خود رسیده است.

هوشنگ شیشه بران در گفت‌وگو با ایسنا با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: روز گذشته و با باز شدن بازار، طلا رفتار پر نوسان خود را آغاز کرده که به نظر می رسد تا امروز نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه به طور کلی طلا نه چندان کاهشی از خود نشان داده و نه افزایش می یابد، افزود: دلیل اصلی این موضوع بحران اقتصادی جهانی موجود است که باعث بالا نگه داشته شدن طلا می شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان توضیح داد: در حالی که نگرانی ها در مورد تبعات اقتصادی شیوع گسترده ویروس کرونا موجب خنثی شدن تاثیر کاهشی ترمیم ارزش دلار در بازار طلا شده است، قیمت اونس جهانی نسبت به روز گذشته تغییر چندانی نداشت.

به گفته شیشه بران، قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به ۱۹۷۹ دلار رسید.

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا تا مدت ها با ما همراه خواهد بود، تصریح کرد: به نظر می رسد که اقتصادهای جهان برای یک دوره طولانی وضعیت بسیار شکننده ای را تجربه خواهند کرد. اقتصادهای جهان نیازمند اقدامات محرک اقتصادی، سیاست های پولی انبساطی و کاهش نرخ بهره هستند تا در برابر شوک های وارده، بازدارندگی ایجاد کنند و تمام این اقدامات نیز به سود طلای جهانی تمام خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه ادامه حرکت طلا در روزهای آینده تا حد زیادی به جابه جاییهای دلار جهانی بستگی دارد و توسط آن تعیین خواهد شد، گفت: دلایل بسیار زیادی برای بالا ماندن قیمت طلا وجود دارد، اما ممکن است اونس جهانی همچنان برای رسیدن به کانال ۲۰۰۰ دلاری مقاومت کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشتر شاخص های مهم بورسی جهانی صعودی شدند، افزود: برای سومین روز متوالی شاخص دلار نیز صعودی ماند و شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۳.۵۴۳ واحد بسته شد، همچنین نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۸۹ دلار اعلام شد.

شیشه بران با تحلیل بازار طلای سیاه، اظهار کرد: در حالی که نگرانی از کُند شدن روند ترمیم تقاضا برای نفت همزمان با موج جدید ابتلا به کرونا در کشورهای جهان افزایش یافته است و تولیدکنندگان عمده اقدام به بالا بردن تولید خود کرده اند، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود.

وی افزود: براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳۳ سنت معادل ۰.۷۵ درصد کاهش به ۴۳ دلار و ۸۲ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز امروز با ۲۸ سنت معادل ۰.۶۸ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۷۳ سنت رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۲۳۰۰ تومان اعلام شد و این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۰۴۰۰ تومان خریداری می‌کنند، اظهار کرد: قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۶۱۰۰ تومان اعلام شد که قیمت خرید آن در این صرافی‌ها ۲۴۲۰۰ تومان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معاملات امروز بورس تهران پرنوسان بود، گفت: شاخص کل در معاملات امروز بورس تهران با ۳۲۰۰ واحد منفی به یک میلیون و ۹۹۳ هزار واحد رسید شاخص هم وزن با ۱۳۰۰ واحد رشد به ۵۲۷ هزار و ۴۸۷ واحد رسید.

شیشه بران با تحلیل بازار داخلی طلا، اظهار کرد: اگرچه طی این هفته شاهد افزایش جزیی نرخ ارز و بهای اونس جهانی بودیم، اما قیمت طلا و سکه در بازار داخل نوسان چندانی نداشته است.

وی با بیان اینکه بررسی روند قیمت دلار و سکه در سال ۹۹ نشان می‌دهد که تقریبا هر زمان قیمت دلار رشد پیدا کرده است، سکه تمام‌بهار آزادی نیز به سوی قیمت‌های بالاتر رفته است، گفت: در واقع تنها هفت روز در سال ۹۹ بوده که افزایش قیمت دلار منجر به رشد قیمتی سکه نشده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان ادامه داد: در واقع بررسی بازدهی دو عامل اثرگذار بر قیمت سکه نشان می‌دهد که سهم دلار در رشد فلز گرانبهای داخلی بیشتر از طلای جهانی است.

وی با اشاره به آخرین قیمت طلا در روز جاری، گفت: قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار در زمان لحظه تنظیم این خبر (۱۴:۳۰ بعدازظهر) یک میلیون و ۷۸ هزار و ۲۰۰ تومان، سکه طرح قدیم ده میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۱۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی