بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی ایلام در اصفهان


بی‌خطرسازی پسماندهای بیمارستانی ایلام در اصفهان

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: 3770 کیلوگرم پسماند دارویی و شیمیایی بیمارستانی ایلام جهت بی‌خطرسازی به مقصد اصفهان بارگیری و انتقال داده شد.

«غلامرضا ابدالی» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۳هزار و ۷۷۰ کیلوگرم پسماند دارویی و شیمیایی بیمارستانی ایلام جهت بی‌خطرسازی به مقصد اصفهان بارگیری و انتقال داده شد.

وی تصریح کرد: این مقدار پسماند دارویی و شیمیایی از بیمارستان های امام خمینی(ره)، مصطفی خمینی و حضرت قائم شهر ایلام، پسماندهای ناشی از کشف مواد قاچاق مربوط به سازمان اموال تملیکی، بیمارستان های حضرت ولیعصر دره شهر و رسول اکرم آبدانان جهت عملیات بی خطرسازی و امحاء به صورت اصولی بارگیری و انتقال داده شد.

وی افزود: استان ایلام سالیانه در حدود ۳۹ تن پسماند دارویی و شیمیایی ناشی از فعالیت های پزشکی داشته که با توجه به ماهیت این گونه پسماندها، پسماند ویژه محسوب می شود و نیاز به مدیریت خاص زیست محیطی دارند.

ابدالی ادامه داد: با توجه به اینکه در استان، مرکز امحاء پسماندهای ویژه وجود ندارد، پسماندهای دارویی و شیمیایی تحت نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست به مراکز امحاء پسماندهای ویژه در سایر استان ها انتقال داده می شود.

وی تصریح کرد: تمامی فرآیندهای نقل و انتقالات پسماندهای ویژه از طریق سامانه جامع محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور و با کسب مجوزهای لازم انجام می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان