راه اندازی دانشکده سایبری درصورت تایید ستاد کل نیروهای مسلح


راه اندازی دانشکده سایبری درصورت تایید ستاد کل نیروهای مسلح

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه درصورت تایید ستاد کل نیروهای مسلح ، دانشکده سایبری را راه اندازی می کنیم گفت : قطعا راه اندازی آن می تواند یک پشتوانه علمی برای پلیس فتا در سراسر کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، سردار "حسین اشتری" در همایش سراسری روسای پلیس فتا استان ها و معاونان حوزه مرکزی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد ، با قدردانی از زحمات پلیس فتا افزود : ما باید برای رشد و تعالی این مجموعه پلیس از نظر دانش روز و تجهیزات با برنامه ریزی دقیق و اصولی، هر روز شتاب بیشتری داشته باشیم .
وی گفت: هر قدر پلیس فتا تقویت شود آثار آن را در امنیت و آرامش مردم و جامعه شاهد خواهیم بود ضمن اینکه در ماموریت های پلیس نیز تاثیرات مطلوبی خواهد داشت.
فرمانده ناجا به نقش موثر و نظرات کارشناسی و کاربردی مجموعه پلیس در شورای عالی فضای مجازی و اهمیت اطلاع رسانی دقیق به مردم اشاره کرد و افزود : هر قدر اطلاع رسانی درست به مردم را افزایش دهیم شاهد کاهش جرایم و خنثی سازی توطئه های دشمنان خواهیم بود.
وی گفت : باید به واسطه اطلاع رسانی دقیق و ظرفیت های فنی که در اختیار داریم، فضای مجازی را برای جولان مجرمان ناامن کنیم ضمن اینکه پلیس فتا باید قاطعانه و در چارچوب قانون با افرادی که باعث ناامنی می شوند، برخورد کند.
سردار اشتری به حملات سایبری در سال های گذشته اشاره کرد و افزود : حوادث زیادی را در سال های گذشته پشت سر گذاشته ایم که با همت پلیس ، آرامش به مردم برگشته است اما مطمئنا دشمنان به دنبال ایجاد ناامنی و بحران برای مردم هستند که باید در این رابطه هوشیار باشیم و پلیس فتا باید در این حوزه پیش دستانه عمل کند.
وی به اقدامات پلیس فتا در خصوص رمز پویا (رمز دوم) اشاره کرد و گفت : این امر یکی از اقدامات مطلوب پلیس فتاست چرا که به دنبال آن شاهد کاهش 18 درصدی وقوع جرایم و افزایش کشفیات بوده ایم.
فرمانده ناجا به ضرورت وجود پلیس فتا در شهرستان ها اشاره کرد و افزود : این امر یکی از خواسته های نمایندگان مجلس در شورای اسلامی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار بگیرد.
وی درباره راه اندازی دانشکده سایبری در دانشگاه علوم انتظامی گفت : بنده موافق این موضوع هستم البته باید مورد تایید ستاد کل نیروی های مسلح نیز قرار بگیرد؛ اگر نیازمندی ما در حد کافی باشد این دانشگاه را راه اندازی می کنیم ، قطعا راه اندازی آن می تواند یک پشتوانه علمی برای پلیس فتا در سراسر کشور باشد.
سردار اشتری افزود : در بحث آینده نگری و رصد تحولات باید یک کار علمی صورت بگیرد که در این زمینه می توان از ظرفیت پژوهشگاه علوم انتظامی و نهادهای بین المللی ( با هماهنگی پلیس بین الملل) بهره ببریم.
فرمانده ناجا به اهمیت افزایش رضایت مندی مردم از مجموعه پلیس اشاره کرد و گفت : این موضوع باید به عنوان یک مسئله مهم در دستور کار قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان