تجاوز‌ها به الدریهمی حتی در ایام عید قربان نیز متوقف نمی‌شود


تجاوز‌ها به الدریهمی حتی در ایام عید قربان نیز متوقف نمی‌شود

در شرایطی تجاوز‌ها به شهر محاصره شده الدریهمی حتی در ایام عید قربان ادامه پیدا کرد که سازمان ملل و دیگر موسسات بین المللی به ملت یمن خیانت می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره یمن؛ تجاوز‌ها به شهر محاصره شده الدریهمی حتی در روز‌های عید قربان نیز متوقف نشد.
در شرایطی تجاوز‌ها به شهر محاصره شده الدریهمی حتی در ایام عید قربان ادامه پیدا کرد که سازمان ملل و دیگر موسسات بین المللی به ملت یمن خیانت می‌کنند و در زمینه نجات جان مردم یمن با ایجاد گذرگاهی بشردوستانه بر اساس توافقنامه سوئد ضعیف عمل کرده و ناتوان باقی مانده اند.
اسماعیل المحاقری خبرنگار شبکه تلویزیونی المسیره در گزارشی گفت: عید سعید قربان در شهر محاصره شده الدریهمی برخلاف دیگر نقاط جهان اسلام شادی را برای ساکنان این منطقه به همراه نیاورده است و درد و رنج‌ها و مشکلات و غم و اندوه همچنان ساکنان الدریهمی را فرا گرفته است و هر روز به دنبال آن‌ها می‌گردد؛ زیرا تجاوز‌ها و بمباران‌های سنگین هر روز در این مناطق ادامه دارد. این در حالی است که خیانت‌های سازمان ملل ادامه دارد و همچنان برای ایجاد گذرگاهی انسانی - که بتواند صد‌ها نفر از جان شهروندان یمنی را نجات بدهد - اقدام نکرده است.
یکی از زنان یمنی در مصاحبه با خبرنگار المسیره گفت: بر ما نظارت کنند و یک گذرگاه انسانی ایجاد کنند. برادران و فرزندان خود را از دست داده ایم حتی غذا و آب نداریم».
یکی دیگر از شهروندان یمنی نیز گفت: «ما در محاصره قرار داریم هیچ کس نمی‌داند اوضاع و شرایطی بر ما می‌گذرد ما از برادران خود در قبایل و کمیته‌های مردمی مختلف می‌خواهیم ما را از این مشکلات برهانند».
یکی دیگر از زنان یمنی نیز اظهار داشت: «چه کار باید بکنیم؛ آن‌ها می‌خواهند ما را گریان ببینند؛ آن‌ها می‌خواهند ما فرزندانمان را از دست بدهیم و برای آن‌ها بگرییم».
خبرنگار المسیره در ادامه گزارش خود گفت: بزرگسالان وکهنسالان در این شهر، فرزندان خود را از دست داده اند؛ زیرا مسیر‌ها برای بازگشتن به مناطق خودشان بسته شده است. آن‌ها از مشکلات و درد و رنج‌هایی سخن می‌گویند که هیچ کس نمی‌تواند آن را تحمل کند. کودکان نیز لباس‌های جدیدی بر تن ندارند و در شرایط کنونی و ایام عید قربان بزرگترین آروزیی که دارند خوردن شیرینی عید یا یک شکلات کوچک است!.
یک دختر بچه فقیر یمنی نیز گفت: «ما هوس شیرینی عید کرده ایم. باید گذرگاه انسانی باز شود تا ما هم بتوانیم خوراکی تهیه کنیم».
یکی دیگر از کودکان شهر محاصره شده الدریهمی نیز اظهار داشت: «در این ایام عید هیچ نوع لباس عید نداریم؛ تجهیزات و سایل مختلف ما خراب شده است و هیچ نوع امکاناتی برای زندگی نداریم».
خبرنگار المسیره ادامه داد: مشکلات و درد و رنج‌ها بیش از دو سال است که همچنان ادامه دارد و ساکنان شهر الدریهمی در روز تنها یک وعده غذایی می‌خورند. این وعده غذایی هم از آرد فاسدی که برخی سازمان‌ها برای آن‌ها آورده بودند تهیه می‌شود. سازمان‌هایی که شکست و ناتوانی خود را در ورود یک کاروان مواد غذایی به الدریهمی به اثبات رساندند کاروان مواد غذایی بیش از سه ماه است که در مقابل سازمان بین الملل متوقف شده است و اجازه ورود به الدریهمی را ندارد. روز‌ها و سال‌ها می‌گذرد، اما سازمان ملل و موسسات وابسته به آن در یمن همچنان در حال عقب نشینی هستند و به جای اینکه به پرونده بشردوستانه مردم یمن اهتمام ورزد تنها به ادعای مدیریت بحران بسنده کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها