کرونا و رکود اقتصادی عرصه را بر آمریکایی‌ها تنگ کرد


کرونا و رکود اقتصادی عرصه را بر آمریکایی‌ها تنگ کرد

نیوزویک: بررسی نتایج آمار اقتصادی در آمریکا نشان می‌دهد کرونا همه دستاورد‌های اقتصادی کشور را از بین برد.

کرونا و رکود اقتصادی عرصه را بر آمریکایی‌ها تنگ کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از پایگاه اینترنتی نیوزویک؛ آمار‌های اقتصادی نشان می‌دهند که در ماه‌های ژانویه و مارس که تقریبا همزمان با اوج گرفتن بحران کرونا در سراسر دنیاست، تولید ناخالص داخلی در آمریکا ۵ درصد کاهش داشت، ولی این میزان در ماه‌های آوریل و ژوئن به ۳۲.۹ درصد رسید که بدترین ۳ ماهه اقتصادی برای آمریکا در دوره معاصر به شمار می‌آید که نشان از میزان شوکی است که همه گیری کووید ۱۹ بر اقتصاد آمریکا وارد کرده است.
در عین حال این اولین رکود عمده‌ای است که آمریکایی‌ها بعد از ۱۱ سال از زمان بحران مالی گذشته خود تجربه می‌کنند و طغیان دوباره کرونا بار دیگر امکان تعطیلی گسترده در این کشور را مطرح کرده است.
گزارش اخیر وزارت کار در آمریکا نیز نشان می‌دهد از ماه آوریل به این سو، ۲۰ میلیون فرصت شغلی در آمریکا از دست رفته است که بیشترین میزان فرصت‌های شغلی از دست رفته در ۸۰ سال اخیر است و با وجود اینکه میلیون‌ها آمریکایی بار دیگر به کار‌های سابق خود بازگشته اند، اما همچنان از ماه فوریه به این سو، ۱۵ میلیون فرصت شغلی همچنان از دست رفته به شمار می‌آیند.
اعلام بیکاری در آمریکا نیز به صورتی سرسام آور در حال افزایش است و از زمان شروع همه گیری کرونا، ۵۴ میلیون آمریکایی فرم‌های مربوط به بیکاری و تقاضای دریافت مزایای آن را پر کرده اند؛ کرونا کاری کرده است که دستاورد‌های ۵ سال اقتصادی آمریکا فقط در طول چند ماه از بین رفت و میزان بیکاری در ماه آوریل به ۱۵ درصد و در ماه ژوئن به ۱۱.۱ درصد رسید.
تا سی ام ژوئن، یعنی نوزده هفته مداوم، بیش از یک میلیون مورد جدید از شهروندان خواهان استفاده از مزایای بیکاری شده اند و به صورتی بی سابقه، می‌توان گفت بحران مالی و بحران سلامت در جامعه آمریکا در هم آمیخته اند.
سیاستگذاران در آمریکا تریلیون‌ها دلار در قالب بسته‌های محرک اقتصادی برای کمک به گذر از این رکود بزرگ ارائه کرده اند و این گذار چندان نیز ساده نیست و بحث‌ها در کنگره آمریکا برای تصویب بسته محرک اقتصادی دیگر بویژه تمدید مزایای افزوده برای بیکاری و پرداخت کمک نقدی به شهروندان آمریکایی همچنان ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...