سردبیر طرفداری در گفتگو با فارس: قوانین لیگ فقط برای خبرنگاران است؟


سردبیر طرفداری در گفتگو با فارس: قوانین لیگ فقط برای خبرنگاران است؟

خبرگزاری فارس که به بررسی باید و نبایدهای نشست خبری در فوتبال می پردازد، این بار با مهدی هژبری سردربیر...

رفتارهای برخی مربیان لیگ برتری که خبرنگاران را نیمه شب در ورزشگاه ها سرکار می گذارند و یا حاضر به حضور در نشست خبری بعد از بازی نمی شوند و یا دستیاران خود را به نشست ها می فرستند، با دلخوری و اعتراض رسانه های ورزشی همراه شد.

به گزارش طرفداری، مهدی هژبری سردبیر طرفداری در گفتگو با فارس، درباره نحوه برگزاری نشست‌های خبری مربیان، قبل و بعد از مسابقات و ایراداتی که به این نشست‌ها وارد است، گفت:

قوانین سازمان لیگ برای رسانه‌ها از همان اول از سوی خبرنگاران رعایت شده است. سازمان لیگ به خصوص بعد از شیوع بیماری کرونا اعلام کرد که فقط عکاسان این سازمان می‌توانند در بازی‌ها حضور داشته باشند و خبرنگارها حضور پیدا نکنند، ما هم گفتیم چشم. این در حالی است که حضور عکاس‌ها کنار زمین با فاصله‌گذاری اجتماعی هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند و من به جرأت می‌توانم بگویم رسانه‌ها در زمینه رعایت قوانین، شاگرد اول بودند.

هژبری افزود:

متأسفانه شاهد هستیم که خود سازمان لیگ قانون را رعایت نکرد. آنها گفتند خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها مقابل سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال حضور پیدا نکنند و ما هم قبول کردیم. من خودم به شخصه اعلام کردم حاضر نیستم شأن خبرنگار پائین بیاید تا بخواهد اینگونه از کسی مصاحبه بگیرد، اما دیگر دوستان رسانه‌ای که اعتقاد به اعزام خبرنگار به این مکان‌ها را داشتند، آنها هم احترام گذاشتند و خبرنگارهای میدانی خود را به این مکان‌ها نفرستادند، اما شاهد هستیم که مربیان و عوامل اجرایی در فوتبال این احترام متقابل را نمی‌گذارند.

سردبیر سایت طرفداری تصریح کرد:

یحیی گل ‌محمدی در نشست خبری قبل از بازی با نساجی شرکت نکرد و به دادن یک نامه اکتفا کرد و گفت من مردم قائمشهر و نساجی را دوست دارم. آقای گل‌ محمدی! ما هم شما را دوست داریم اما شما باید بیایی و مقابل خبرنگاران قرار بگیری. مورینیو یک جمله معروف دارد که می‌گوید یک مسابقه فوتبال از نشست خبری پیش از بازی شروع می‌شود. این یعنی یک مربی باید برای برنده شدن، حتی برای نشست خبری هم تاکتیک داشته باشد. مگر می‌شود مربیان به این راحتی این قوانین را رعایت نکنند.

هژبری افزود:

سازمان لیگ اعلام کرد به دلیل کرونا، میکسدزون در ورزشگاه‌ها تعطیل است،‌ اما من یک سؤالی دارم، آیا خبرنگاران مکتوب مبتلا به کرونا هستند که نباید در میکسدزون حاضر شوند؟ چطور تا بازی‌ها تمام می‌شود، گزارشگران میکروفن‌دار مقابل بازیکنان و مربیان قرار می‌گیرند؟ آنها کرونا ندارند؟ آنها امکان انتقال بیماری کرونا را ندارند؟ عدالت در این زمینه اجرا نشده است.

سردبیر سایت طرفداری با اشاره به عدم حضور فرهاد مجیدی در نشست‌های خبری، تأکید کرد:

چرا مجیدی در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان شرکت نکرد؟ آیا حق خبرنگار من این نبود که از او بپرسد آن هیس را به چه کسی نشان داده؟ چرا همه قوانین برای رسانه‌ها یکطرفه است؟ سازمان لیگ به خاطر یک مطلب، خبرنگار ما را از حضور در مکان‌هایی که خبرنگاران می‌توانند حضور داشته باشند منع کرده است. چطور برای خبرنگاران همه قوانین باید رعایت شود؟ چرا به مربیان پارس جنوبی، استقلال، فولاد که به راحتی در نشست‌های خبری شرکت نمی‌کنند کاری ندارند؟ آیا صحبت سیروس پورموسوی بابت عدم حضورش در نشست خبری قبل از بازی با شاهین منطقی بود؟ آیا حساسیت بازی‌ها باید باعث شود یک مربی در نشست شرکت نکند؟ حالا امیر قلعه‌نویی بیمار بود و هر کسی ممکن است در طول دوران کارش مریض شود و نتواند در محل کارش حاضر شود، اما سایرین چه؟

هژبری ادامه داد:

به نظر من، ما رسانه‌ها باید کاری کنیم که در یک حرکت جمعی در برخی از نشست‌هایی که آقایان دوست دارند روی آن مانور شود، خبرنگار نفرستیم. ما هم مثل خودشان برنامه ها را گلچین کنیم. این نمی‌شود که فرهاد مجیدی در نشست قبل از دربی حاضر شود، ولی سایر نشست‌ها را نخواهد بیاید. آیا خوب است ما رسانه‌ها هم پوشش بازی‌ها را گلچین کنیم؟ مثلاً بگوئیم بازی استقلال و سپاهان را پوشش می‌دهیم، اما بازی استقلال و گل‌گهر را پوشش نمی‌دهیم. به نظر من مقصر همه این جریانات سازمان لیگ است.

وی تأکید کرد:

البته من از آقای بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ تشکر می‌کنم و می‌دانم که او چه مقاومتی کرده تا با همین شرایط، نشست‌ها برگزار شود. شاید خیلی‌ها این را ندانند، اما برخی مربیان از سازمان لیگ خواسته بودند که نشست‌های قبل از بازی کلاً لغو شود. اما آقای مربی! اگر شما الفبای مربیگری را بدانی، خواهی دانست که یک مسابقه فقط نود دقیقه در مستطیل سبز نیست. برخی مربیان به دلیل بیزینسی که خارج از فوتبال دارند، فقط دوست دارند در طول روز دو ساعت به تمرین خود برسند و مابقی آن را به کارهای شخصی‌شان. البته در این بین من به برخی از مربیان حق می‌دهم که در نشست خبری حاضر نشوند.

هژبری توضیح داد:

دایره کلمات برخی مربیان فقط 40 کلمه است؛ ما می‌بریم، ما قوی هستیم، خدا جای حق نشسته است و... . برای چنین مربیانی این حق را قائل هستم که چون بلد نیستند صحبت کنند، به نشست خبری نیایند، چون حرفی برای گفتن ندارند. مربی‌ای که از حرف زدن می‌ترسد، مشخص است که در نشست هم شرکت نمی‌کند. اما مربیان عزیز باید بدانند که آنها موظف هستند در نشست‌های خبری شرکت کنند و اگر دوست نداشتند به سؤالی پاسخ ندهند، اما این عدم حضور بی‌احترامی است.

وی تأکید کرد:

روی صحبت ما با سازمان لیگ است که وقتی خود این سازمان قوانین را رعایت نمی‌کند، اگر فردا روزی خبرنگاران مخفیانه برای پوشش اخبار جایی آمدند، دلخور نشوند. وقتی مربیان در نشست خبری شرکت نمی‌کنند، خبرنگار از کجا سوژه‌یابی کند و سازمان لیگ بداند که در این راه، رسانه‌ها همه چیز را رعایت کردند.

هژبری یادآور شد:

سازمان لیگ باید بداند که خودش از مسیری که تعیین کرده وارد نمی‌شود. در این هفته‌های پایانی لیگ امیدواریم شرایطی فراهم شود که قوانین فقط برای خبرنگاران نباشد. نمی‌شود یک جا قانون رعایت شود و یک جای دیگر نشود، این خودش بی‌قانونی است. من از سازمان لیگ می‌خواهم اگر واقعاً مربی‌ای را جریمه می‌کنند آن را اعلام کنند. فدراسیون جریمه داوران را اعلام نمی‌کند و می‌گوید شأن داور نباید زیر سؤال برود. حتماً برای مربیان هم همین را می‌گویند. به نظر این وسط فقط خبرنگاران شأن ندارند. خبرنگاری که تا یک بامداد برای پوشش مسابقات در رسانه خود حضور دارد، آیا حقش نیست که بداند مربی‌ای که به قوانین پایبند نیست جریمه می‌شود یا خیر؟ امیدوارم این چرخه معیوب هر چه زودتر از سوی سازمان لیگ برطرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی