چطور در بورس ضرر نکنیم؟


چطور در بورس ضرر نکنیم؟

می‌پرسند چطور در بورس ضرر نکنیم، من یاد یک لطیفه‌ای می‌افتم که می‌گفتش که دلیل اصلی طلاق را دانشمندان پیدا کردند، دلیل اصلی طلاق ازدواج کردن است! یعنی کسی اگر می‌خواهد که طلاق نگیرد نباید ازدواج کند. واقعا کسی که می‌خواهد در بورس ضرر نکند اصلا در بورس نباید بیاید، بیزینس کردن یعنی یک مقدار ریسک را به جان خریدن، ریسک یعنی چی؟ حالا ریسک را ما...

می‌پرسند چطور در بورس ضرر نکنیم، من یاد یک لطیفه‌ای می‌افتم که می‌گفتش که دلیل اصلی طلاق را دانشمندان پیدا کردند، دلیل اصلی طلاق ازدواج کردن است! یعنی کسی اگر می‌خواهد که طلاق نگیرد نباید ازدواج کند. واقعا کسی که می‌خواهد در بورس ضرر نکند اصلا در بورس نباید بیاید، بیزینس کردن یعنی یک مقدار ریسک را به جان خریدن، ریسک یعنی چی؟

حالا ریسک را ما معمولا احتمال ضرر کردن ترجمه می‌کنیم ولی ترجمه دقیق‌تر این است که احتمال و امکان عدم رسیدن به نتایج مطلوب. من می‌خواهم یک کت بخرم از این کت استفاده کنم مثلا پنج سال، اگر این کت یک ساله به هر دلیلی از بین برود، حالا جنسش خوب نباشد یا من بد استفاده کرده باشم یا آتش بگیرد که این امر در واقع می‌شود ریسک من که به طور کلی باید بگویم من دچار ریسک شدم و یک چیزی را از دست دادم، پس ضرر کردن نتیجه ریسک است. حالا این که در بورس چگونه ضرر نکنیم؟ نمی‌توان احتمال ضرر را در بورس صفر کرد اما می‌توان ریسک‌ها کنترل و مدیریت کرد که مدیریت ریسک اصلا یک شاخه است که در هر تجارتی وجود دارد.

اصلا شما وارد تجارت لباس بشوید یا در واردات کفش وارد شوید و یا در بیزینس غذا یا فست فود وارد شوید، همه این‌ها ریسک‌های مربوط به خودشان را دارند که به روش‌های مختلف ما سعی می‌کنیم این ریسک‌ها را محدود سازی نماییم و کنترل کنیم که در ویدیوهای دیگری ما در موردش صحبت کردیم. آموزش دیدن یکی از روش‌های محدود ردن ریسک است، شناخت خودمان و آن پولی که وارد بورس می‌کنیم یکی دیگر از روش‌های کنترل ریسک است و تشکیل سبد سهام و وارد موقعیت‌های خطرناک نشدن و به حرف این و آن گوش نکردن و طمع نکردن که این‌ها همه روش‌های مختلف کنترل ریسک هستند که ما به دوستان توصیه می‌کنیم به وسیله آن‌ها ریسکشان را پایین‌تر بیاورند.

در نهایت پیشنهاد ما شرکت در دوره آموزش بورس نخبگان خانه سرمایه است تا با آموزش صحیح با خیال راخت در بورس معامله کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...