ترخیص 400 هزار تن برنج از گمرکات


ترخیص 400 هزار تن برنج از گمرکات

معاون فنی و امور گمرکی گمرک، از ترخیص 400 هزار تن برنج از ابتدای سال تاکنون در کشور خبر داد.

ترخیص 400 هزار تن برنج از گمرکاتبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای مهرداد جمال ارونقی در ارتباط با رسانه ملی افزود: علاوه بر اینکه ۴۰۰ هزار تن برنج وارداتی در گمرکات کشور موجود است، بر اساس مصوبه اخیر ستاد تنظیم بازار، ۸۰ هزار تن از آن تامین ارز شده و به زودی ترخیص خواهد شد.
وی اضافه کرد: مدت زمانی برای ترخیص برخی از کالا‌های اساسی در نظر گرفته شده و بصورت فصلی ترخیص اتفاق می‌افتد.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک گفت: بر اساس مصوبه‌ای که ستاد تنظیم بازار اعلام کرده تا ابتدای شهریورماه سال جاری، ترخیص برنج از گمرکات انجام می‌شود با اخذ مجوز‌های قانونی، کد رهگیری بانک و سایر مقرراتی که در این مورد متصور است.
وی افزود: مطلبی که در مصوبه ستاد تنظیم بازار آمده با توجه به شرایط روز و لزوم ترخیص کالا‌هایی که در گمرک موجود است از ابتدای شهریور ماه سال جاری این مدت زمان را اعلام و همچنین ممنوعیت واردات برنج از ابتدای شهریور تا اول آبان ماه امسال اعمال می‌شود.
جمال ارونقی بیان ادامه داد: بطور کلی تا ابتدای شهریور ماه سال جاری ترخیص برنج‌های وارداتی از نظر گمرک اشکالی ندارد البته با رعایت شرایطی، چون ترخیص برنج از گمرک نیازمند اخذ و ارائه مجوز‌های قانونی مثل استاندارد، جهاد کشاورزی و تائید منشاء ارز از سوی بانک مرکزی است.
وی گفت: اگر این سه عامل اتفاق بیفتد و بلامانع بودن ترخیص کالا را اعلام کنند گمرک نسبت به ترخیص کالا اقدام خواهد کرد.
معاون فنی و امور گمرکی گمرک افزود: سال قبل، ۸۱۹ هزار تن برنج وارد کشور شد و امسال تا به اکنون ۴۰۰ هزار تن برنج ترخیص و ۴۰۰ هزار تن هم در گمرکات موجود است.
وی افزود: از ۴۰۰ هزار تن برنجی که در گمرکات موجود است ۸۰ هزار تن بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار تامین ارز شده و به زودی ترخیص خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان