پیامد منفی تخصیص 22 درصدی بودجه دولت به سازمان بیمه سلامت


پیامد منفی تخصیص 22 درصدی بودجه دولت به سازمان بیمه سلامت

معاون پشتیبانی سازمان بیمه سلامت گفت: تخصیص 22 درصد از بودجه دولت به این سازمان، آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی داشته است.

پیامد منفی تخصیص 22 درصدی بودجه دولت به سازمان بیمه سلامتشاهرخ رامزی، معاون پشتیبانی و توسعه سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به بیمه سلامت اظهار کرد: سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، ۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده شده است که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ داشته است.

او افزود: مجموعه بدهی بیمه سلامت به بیمارستان‌های دانشگاهی در حدود سه ماه و مطالبات داروخانه‌ها تا پایان بهمن پرداخت شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه سازمان بیمه سلامت ادامه داد: بیمه سلامت مطالبات پزشکان خانواده در دو استان فارس و مازندران را تسویه کرده است. اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داده این است که مطالبات سال ۹۷ در بخش دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه هاست که به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.

رامزی بیان کرد: در سال ۹۸ بدهی بیمه سلامت به بخش دولتی و دانشگاهی حدود ۳ ماه، در بخش بیمارستان‌ها و داروخانه‌های غیر دولتی دانشگاهی حدود یک ماه و مطالبات پزشکان، پاراکلینیک، درمانگاه و سایر موسسات تسویه شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: بودجه مصوب هیات دولت برای امسال در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون باید چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه محل یارانه‌ها تامین می‌شده، اما تنها حدود۲۸۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

او یادآوری کرد: هزینه بستری‌ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته ایم زیان انباشته را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهیم.

رامزی در پایان گفت: در حال حاضر صد درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خرداد ماه و در بخش غیر از دولتی همچنین مطالبات دارو خانه‌ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ نیز تا پایان خرداد تسویه شده است.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403