خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد به قله قلم صعود می کنند


خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد به قله قلم صعود می کنند

یاسوج- ایرنا- تعدادی از اهالی رسانه و مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار به قله قلم دنا صعود می کنند.

رئیس خانه مطبوعات کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایرنا گفت هر سال جشنواره و همایشهایی به مناسبت روز خبرنگار در استان برگزار می شد که امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و پرهیز از اجتماعات چنین جشنی برگزار نمی شود.

امین وکیلی ادامه داد: هیات رئیسه خانه مطبوعات در جلساتی که با حضور خبرنگاران برگزار کرد، معرفی قلل دنا را که ویژگیهای منحصر به فردی دارند را به عنوان ظرفیتهای ورزشی ، طبیعی و گردشگری استان در دستور کار قرار داد.

وی اضافه کرد: قرار بود در روز خبرنگار امسال از تمامی خبرنگاران کشور برای حضور در این رویداد دعوت بشود که به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی صعود روز خبرنگار سال ۹۹ با حضور خبرنگاران استانی انجام خواهد شد.

رئیس خانه مطبوعات افزود: با هدف ایجاد نشاط و شادابی اهالی رسانه استان، روز جمعه ۱۷ مردادماه، خبرنگاران استان برای صعود به قله قلم کوه دنا گرد هم می آیند .

وی حداکثر مدت زمان برگزاری این برنامه را ۱۰ ساعت اعلام کرد و افزود :با توجه به شیوع ویروس کرونا و به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی، ابزار و وسایل کوهنوردی و مواد غذایی (صبحانه، نهار و تنقلات) بر عهده شرکت کنندگان است.

وی ادامه داد:این قله جز قلل کم ارتفاع اما خاص دنا است که همواره مورد توجه کوهنوردان برای صعودهای نسبتا سبک است.

وکیلی گفت: در روز خبرنگار امسال به صورت نمادین از دو خبرنگار پیشکسوت استان تجلیل می شود.

وی ادامه داد : برنامه هایی نیز در سطح استان پیش بینی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۱۳ هزار نفر جمعیت در حال حاضر ۱۳۴ خبرنگار اصلی و افتخاری ثبت شده در خانه مطبوعات و تعداد زیادی خبرنگار فعال غیر عضو در خانه مطبوعات دارد.

سابقه خبرنگاری در این استان به دهه پنجاه بر می گردد و تا دهه هفتاد نیز تنها رسانه های دولتی و خبرنگاران ایرنا و صداوسیما به صورت رسمی در استان فعالیت داشتند.

از دهه هشتاد همزمان با سراسر کشور این استان نیز شاهد رشد رسانه های خصوصی شامل هفته نامه ، روزنامه و در سالهای اخیر نیز سایتهای خبری بوده است آنچنان که تعداد سایت و خبرنگاران در کهگیلویه و بویراحمد به نسبت جمعیت استان در کشور به موضوع قابل توجه و ویژه ای تبدیل شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش