15 درصد تخت‌های بیمارستانی قزوین در اختیار تامین اجتماعی است


15 درصد تخت‌های بیمارستانی قزوین در اختیار تامین اجتماعی است

قزوین - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی قزوین گفت: حدود 15 درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان در اختیار تامین اجتماعی است با این وجود خدمات درمانی این مجموعه‌ها به شهروندان بسیار قابل توجه و چشمگیر است.

دکتر محمد صادق بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۲ بیمارستان در شهرهای قزوین و تاکستان با مجموع ظرفیت ۳۲۰ تخت در حوزه بهداشت و درمان و خدمات دهی به شهروندان بویژه جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی یادآور شد: در کنار ۲ بیمارستان، هفت مرکز درمانگاهی و یک پلی کلینیک، ۷۰۰ مرکز طرف قرارداد نیز به خدمات دهی درمانی به اعضای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و سایر شهروندان استان می پردازند.

این مسوول با اشاره به پذیرش بیمارستان های تامین اجتماعی استان قزوین از بیماران کرونایی،افزود: البته این پذیرش با توجه به ظرفیت خدمات دهی تخت های بیمارستانی ۲ بیمارستان یاد شده انجام می شود و باید از ظرفیت سایر مراکز درمانی و بیمارستانی استان به ویژه بیمارستان های خصوصی نیز در این موضوع بهره مند شد.

وی اظهار داشت: براساس دستورالعمل ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا، همه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان موظف به پذیرش بیماران کرونایی هستند.

این مسوول گفت: براساس دستورالعمل این ستاد مقرر شده بیماران کرونایی دارای بیمه تکمیلی به بیمارستان های خصوصی هدایت شوند و دارندگان بیمه تامین اجتماعی و سلامت نیز در بیمارستان های تامین اجتماعی و طرف قرارداد و مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی پذیرش شوند.

دکتر بابایی در ادامه با اشاره به شیوع موج دوم کرونا از شهروندان خواست تا خطر این ویروس منحوس را جدی بگیرند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خود را برابر این بیماری مصون کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین گفت: رعایت نکات بهداشتی و کاهش شیوع کرونا موجب خدمات دهی بهتر کادر پزشکی و پرستاری مستقر در بیمارستان ها و مراکز درمانی به شهروندان از جمله بیماران کرونایی می شود.

۶۰ درصد جمعیت استان قزوین تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول