تخصیص 100درصدی اعتبار مصوبات سفر رییس جمهوری به استان اردبیل


تخصیص 100درصدی اعتبار مصوبات سفر رییس جمهوری به استان اردبیل

اردبیل- ایرنا- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که 100درصد اعتبار مصوب سفر 11 دیماه سال 1398 رییس جمهوری به استان اردبیل تخصیص یافته است.

صدیف بدری روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: در جلسه روز گذشته مجمع نمایندگان استان اردبیل با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور که برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری برگزار شد، مقرر شد که اعتبارات مربوط به مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهوری به استان اردبیل به صورت کامل تخصیص یابد.

در جریان دومین دور سفر دکتر حسن روحانی و هیات دولت به استان اردبیل، علاوه بر افتتاح چندین طرح بزرگ، در زمینه طرح‌های زیربنایی ۱۰ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال از محل منابع عمومی و یک هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و در زمینه اشتغال نیز ۱۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات با فرصت اشتغال ۲۰ هزار و ۲۷۳ نفر به استان اردبیل اختصاص یافت.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز چند روز پس از سفر در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که در جریان سفر هیات دولت به استان اردبیل، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای طرح‌های در دست اجرای استان و هفت هزار میلیارد ریال اعتبار تکمیلی نیز برای اجرای راه‌آهن اردبیل مصوب شده است.

وی اعلام کرد که در این سفر، ۹۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت توسط بانک‌های عامل و صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور اجرا و تکمیل طرح‌های اشتغالزا توسط بخش خصوصی مصوب شده است.

در این سفر، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای فاضلاب شهر اردبیل، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای احداث شبکه آبیاری مدرن در پایاب سد گیوی و نیز ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستاهای استان در قالب ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی مصوب شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس یازدهم همچنین از سفر هفته آتی رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به اردبیل خبر داد و افزود: بازدید از پروژه راه‌آهن میانه ـ اردبیل و جاده‌های در دست احداث استان از جمله برنامه‌های سفر محمدباقر نوبخت به استان اردبیل خواهد بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی طرح راه‌آهن اردبیل را پروژه‌ای اولویت‌دار برای دولت عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه به هیچ عنوان مشکل اعتباری ندارد و تلاش بر این است تا مطابق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، طرح راه‌آهن ملی میانه ـ اردبیل مراحل نهایی تکمیل را طی می‌کند به طوری که عملیات ریل گذاری ۹۰ کیلومتر این خط ریلی چند ماه پیش آغاز شده و با تامین اعتبارات مورد نیاز، قرار است تا پایان دوره خدمت دولت تدبیر و امید در سال آینده به بهره‌برداری برسد.

در جریان سفر سال گذشته رییس جمهوری به استان اردبیل، اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل راه آهن اردبیل در اولویت قرار گرفت و بر این اساس، هفت هزار میلیارد ریال خط اعتباری ویژه به پروژه راه آهن اردبیل اختصاص یافت.

عملیات تکمیلی این پروژه ۱۴ ساله هم‌اکنون در ۱۲ قطعه شامل ۳۵ درصد منطقه کوهستانی و سخت گذر، ۴۵ درصد تپه ماهور و ۲۰ درصد دشت با سرعت قابل قبول در حال اجراست.

مرتفع ترین پل ریلی کشور به ارتفاع ۸۱ متر در مسیر آرپاچایی برای ایجاد ارتباط در این خط ریلی در حال احداث است و علاوه بر آن، در طول مسیر ۲۷ کیلومتر تونل و هفت کیلومتر گالری نیز بازگشایی شده و در حال اجراست.

در طرح راه آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

عملیات اجرایی راه ‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده و در این مدت بارها مردم استان وعده های تحقق نیافته بسیاری برای افتتاح آن شنیده اند، اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران و تزریق اعتبارات مناسب در جریان سفر اخیر رئیس جمهوری، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...