فرماندار: میاندوآب صاحب اداره‌های گمرک و استاندارد می‌شود


فرماندار: میاندوآب صاحب اداره‌های گمرک و استاندارد می‌شود

مهاباد- ایرنا- سرپرست فرمانداری میاندوآب گفت: به‌زودی اداره‌های گمرک و استاندارد برای حل مشکل تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی در این شهرستان دایر خواهد شد.

حسام شیرازه‌محبت روز سه‌شنبه در دیدار با جمعی از مدیران واحدهای تولیدی شهرک صنعتی میاندوآب با تاکید بر حمایت از واحدهای تولیدی در جهت تحقق شعار سال، رفع موانع تولید و احیای واحدهای غیرفعال اظهار داشت: حمایت از تولید داخلی علاوه بر تثبیت اشتغال، به ایجاد ظرفیت‌های جدید اشتغال و جهش تولید منجر می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال "جهش تولید" از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: انتخاب پیاپی شعارهای سال از سوی رهبر انقلاب اسلامی با محوریت مسائل اقتصادی نشان‌دهنده اهمیت اقتصاد در کشور است.

سرپرست فرمانداری میاندوآب ادامه داد: هرچند با شیوع کرونا، تولید در کشور با مشکلاتی مواجه شده اما به‌قطع حمایت از بخش خصوصی به شعار سال، جامه‌ عمل می‌پوشاند و در این راستا تمام تلاش خود را برای حمایت از آن بکار خواهیم گرفت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میاندوآب‌ نیز در این جلسه گفت: باید در راستای حمایت از کالای ایرانی فرهنگ‌سازی شود و مدرسه و خانواده بهترین محل برای تحقق شعار حمایت از تولید ملی و جهش تولید است.

سرهنگ نورالدین پالهنگ ظهار داشت: در شرایط سخت تحریم و کرونا، از سوی دیگر موضوع قاچاق و تورم چرخه اقتصاد و تولید را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به راکد بودن ۴۵ واحد تولیدی در این شهرستان، افزود: حتی غیرفعال بودن یک واحد تولیدی قابل قبول نیست و باید به هر نحو ممکن این واحدها به چرخه تولید بازگردند.

وی با قدردانی از فرماندار میاندوآب به جهت عزم جدی برای فعال کردن واحدهای راکد، گفت: فعال شدن هر واحد تولیدی، علاوه بر کمک به اشتغال، رونق اقتصادی و جلوگیری از اتلاف هزینه و سرمایه، به حفظ آبروی فرد سرمایه گذار نیز منجر می‌شود.

یکی از سرمایه‌گذاران میاندوآبی نیز در این جلسه با اشاره به احداث کارخانه کنسانتره در این شهرک با اشتغال‌زایی برای بیش از ۲۵۰ نفر از جوانان گفت: این شهرستان قطب کشاورزی استان است ولی کشاورزان این شهرستان هنگام فروش محصول تولیدی خود با مشکل مواجه می‌شوند که راه‌اندازی این واحد تولیدی می‌تواند با خرید به موقع محصولات کشاورزی کمک‌حال آنان باشد.

سیروس نجفیان با بیان اینکه در فصل پاییز نیز شاهد انباشت سیب صنعتی کشاورزان در حاشیه جاده‌ها هستیم، افزود: با راه‌اندازی این واحد از دپوی سیب جلوگیری شده و کشاورزان می‌توانند با تحویل به موقع محصولات خود از ضایعات کشاورزی تا حد زیادی بکاهند.

وی بیان کرد: ۷۵ درصد اعتبار لازم برای احداث این طرح از آورده شخصی تامین خواهد شد و مابقی آن نیز باید از محل تسهیلات بانکی تامین شود که در این مرحله با مشکل مواجه شده‌ایم.

شماری از مدیران واحدهای تولیدی نیز در این جلسه با انتقاد از مستقر شدن عوامل پلیس‌راه میاندوآب‌ در ورودی شهرک صنعتی، اظهار داشتند: در جلسه اخیر دادستان و رییس دادگستری میاندوآب مقرر شده بود که عوامل پلیس‌راه در این محل مستقر نشوند که به رغم عدم تحقق این مهم، همچنان مأموران پلیس راه در ورودی شهرک مستقر شده و خودروهای باری که به حمل بار اقدام می‌کنند، هنگام خروج از شهرک صنعتی جریمه می‌شوند.

شهرک صنعتی میاندوآب در هشت کیلومتری جاده میاندوآب- شاهین‌دژ با مساحتی حدود ۱۲۰ هکتار و با ۹۰ واحد فعال بیش از یک هزار و ۱۶ نفر اشتغالزایی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...