تهران از کم‌برخوردارترین استان‌های ورزش کشور است


تهران از کم‌برخوردارترین استان‌های ورزش کشور است

تهران- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به اینکه استان تهران یکی از کم‌برخوردارترین استان های ورزشی کشور است، گفت: در تلاشیم با همکاری شهرداری، ورزش شهروندی و همگانی را در قالب پویش ورزش همگانی گستر ش دهیم تا فقر حرکتی، کم تحرکی و بسیاری از بیماری ها را کاهش دهیم.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا، در دیداری که بین رضا گل‌محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و امیر محسنی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری انجام شد همچنین درباره توجه به بخش های فنی و هماهنگی بیشتر در بخش پایه و جوانان گفت و گو شد.

گل‌محمدی با اشاره به اینکه یک چهارم ظرفیت ورزش کشور در تهران وجود دارد تصریح کرد: از این بابت، پایتخت با جمعیتی بالغ بر ۱۴ میلیون نفری اش می تواند در ورزش کشور تاثیر گذار باشد.

وی همچنین به ظرفیت و همکاری دستگاه‌های برای محقق شدن توسعه ورزش همگانی تاکید کرد و گفت: با این حجم جمعیت تهران یکی از کم برخوردار ترین استان‌های ورزشی کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران بیان کرد که در این راستا آموزش و پرورش می‌تواند برای پیشبرد این اقدام تاثیرگذار باشد چرا که نهادینه کردن ورزش باید از سنین کودکی در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی با احتساب ۵ هزار و ۲۰۰ مجموعه دولتی و خصوصی سرانه استان برای هر شهروند ۵۶ سانتی متر مربع است.

شهرداری تهران پیشگام در ورزش مجازی

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران با اشاره به اقدامات این سازمان در ارائه آموزش های ورزشی به صورت مجازی در ایام شیوع ویروس کرونا، افزود: اقدامات مختلفی از جمله اجرای برنامه های "ورزش در خانه، بازی در خانه، لیگ بازی های رایانه ای و الکترونیک" از سوی این سازمان در ایام شیوع ویروس کرونا در حال انجام بوده که با استقبال شهروندان مواجه شده‌است.
امیر محسنی به آیین رونمایی از طرح پویش آماده باش که از سوی فدراسیون ورزش های همگانی و با مشارکت شهرداری ها روز دوشنبه، آغاز شد اشاره کرد و گفت: در همکاری برای اجرای این پویش در مناطق شهر تهران کاملا آماده و در تعامل خوبی که با فدراسیون ورزش های همگانی صورت گرفته نیز شاهد اتفاق ‌های ارزشمندی در اجرای آن خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در ماههای گذشته از شیوع ویروس کرونا، شهرداری تهران در ارائه آموزش های ورزشی مجازی فعالانه عمل کرده، اظهارداشت: بیش از ۱۵۰۰ ایستگاه ورزش شهروندی، هزار مجموعه ورزشی و زمین های چمن در شهر تهران، بستر خوبی برای فعالیت های ورزش همگانی است تا بتوان با تشویق شهروندان به انجام ورزش ایمن، مقابله جدی‌تری با ویروس کرونا داشت.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران اجرای پویش آماده باش در سراسر کشور را یک اتفاق بسیار خوب در تشویق شهروندان به انجام ورزش برشمرد و تاکید کرد: با توجه به گستره شیوع ویروس کرونا امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به ورزش کردن در میان شهروندان احساس می شود.

محسنی بیان کرد:در آیین رونمایی از پویش "آماده باش" که در محل فدراسیون ورزش های همگانی برگزار شد، معاون وزیر ورزش و جوانان، رییس و نایب رییس فدراسیون ورزش های همگانی و برخی مدیران این سازمان حضور داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت