جهاددانشگاهی در تحریم‌های ناجوانمردانه کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده است


جهاددانشگاهی در تحریم‌های ناجوانمردانه کارهای بزرگی را به سرانجام رسانده است

رئیس جهاددانشگاهی استان گفت: جهاددانشگاهی در سال جهش تولید در حوزه تولیدات اقتصاد دانش‌بنیان به نیکویی فعال است، اما به نظر این نهاد فراتر از پرداختن به مقوله اقتصاد، این نامگذاری را منحصر به جهش تولید اقتصادی نمی‌داند، بلکه با رویکرد وسیع‌تر بدان نگریسته و آن «جهش تولید علم» است که از طریق سازمان تجاری سازی و مراکز نوآوری و خلاقیت و پژوهش‌های...

منصور تاجری در گفت وگو با ایسنا افزود: جهاد دانشگاهی که خود محصول نوآوری امام راحل در تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی است، هر دستاوردی که تاکنون داشته را با تکیه بر نوآوری جهادگرانش به دست آورده است.

وی ادامه داد: جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان نیز در طول حیات ٤٠ ساله‌اش مأموریت‌های متنوعی را تجربه کرده و در هر مقطعی متناسب با نیاز دانشگاه‌های آن زمان نوآوری و خلاقیت داشته است.

رئیس جهاددانشگاهی استان بیان کرد: این نهاد علمی و انقلابی بر اساس ماهیت ذاتی و اساسنامه‌ای خود، نهادی نوآور است؛ چرا که مجموعه‌ای پر ظرفیت بوده که جهادگرانش فرزند ضرورت هستند و هرگاه در جامعه احساس نیاز جدیدی شده، متناسب با شرایط جامعه انعطاف در وظایف و مأموریت‌هایش را شاهدیم.

وی افزود: از زمانی که در اعزام دانشجویان به جبهه‌های نبرد ایفای نقش می‌کردیم، تا زمانی که فعالیت‌های متکثر فرهنگی را برای جامعه دانشگاهی متناسب با سلیقه‌ها و ذائقه‌های گوناگون آنان انجام می‌دادیم، تا زمانی که به تحقیقات و اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌اندیشیدیم و تا مقطعی که به تجاری‌سازی علم روی آوردیم، همه این‌ها از این نهاد، سازمانی نوآور، ایده‌پرداز، خلاق، زنده و بالنده ساخته است که از درون آن سه دستاورد شاخص در حوزه نرم‌افزاری چون پرورش مدیران انقلابی نظام، الگوسازی و انجام کارهای سخت با کمترین هزینه را می‌شود نام برد.

تاجری به تأثیرگذاری این نهاد در طول چهل سال گذشته در سطح کشور و استان پرداخت و اظهار کرد: اصولاً نهادهای انقلابی بر اساس مقتضای زمانه به‌وجود می‌آیند، اما پس از مدتی در سایر سازمان‌ها هضم، حل، منحل و یا ادغام می‌شوند، در حالی که این امر در مورد این نهاد اتفاق نیفتاده و جهاددانشگاهی پس از گذشت ٤٠ سال که به فرموده رهبری معظم انقلاب از نهالی نورس و امیدبخش به درختی تناور و ثمربخش تبدیل شده، هر روز فعال‌تر از گذشته است و اگر این‌گونه نبود اینک در آستانه چهل سالگی تشکیلش، توسط رهبری انقلاب مصداق عینی جوشش درونی کشور تلقی نمی‌شد.

وی افزود: تأثیرگذاری این نهاد در استان نیز به گونه‌ای است که ما بارها در جلسات و محافل رسمی به مقامات عالیه استان اعلام کرده‌ایم که هر پروژه‌ای را که سازمانی انجام نمی‌دهد یا نمی‌تواند انجام دهد، به ما محول کنید، ما توانمندی انجام کارهای سخت و بر زمین مانده استان را داریم، کما اینکه در این زمینه به دفعات به استان کمک کرده و نقش تاثیر گذارمان را ایفا کرده‌ایم.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان نیز ما در حد وسع خود در این حوزه فعالیم و طرح‌هایی را در جهت محقق سازی جهش تولید به کارگروه مربوطه در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عرضه کرده‌ایم و در این بخش دو طرح مصوب راه اندازی دهکده گیاهان دارویی و همچنین ایستگاه تحقیقاتی و فرآوری شتر که در راستای مزیت‌های بومی استان است، را داریم.

تاجری بیان کرد: جهش یعنی شتاب، فلذا ایجاد مراکز شتابدهی کسب و کارهای نوین، نسخه شفا بخش بیکاری و راهکار جهش تولید در این استان است که با هماهنگی‌های انجام شده در حال ورود به این حوزه هستیم.

وی در خصوص برنامه‌های این نهاد در استان در شروع دهه پنجم جهاددانشگاهی اظهار کرد: در کنار استمرار فعالیت‌های شاخص قابل انجام در حوزه‌های فرهنگ، آموزش، پژوهش و تجاری‌سازی، دو طرح بزرگ توسعه محور شرق و توسعه سواحل مکران در استان وجود دارد که بر اساس برنامه ریزی‌ها، جهاد استان با بهره گیری از ظرفیت و توان بالای مجموعه جهاد دانشگاهی کشور بجد در آن ورود پیدا خواهد کرد و در حد بضاعت کمک کار دولت خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی سیستان‌وبلوچستان افزود: استان ظرفیت‌های بالایی چون مرز، شیلات، گردشگری، صنایع دستی، اشتغال خانگی، کشاورزی و منابع طبیعی، معدنی، گیاهان دارویی و انرژی‌های نو دارد که در بخش‌هایی از آن‌ها وارد شده‌ایم و در دیگر بخش‌ها نیز آمادگی حضور داریم؛ شما هیچ استانی را جز سیستان و بلوچستان پیدا نمی‌کنید که در آن هم باد، هم آب و هم آفتاب را با هم داشته باشد، این‌ها مزیت‌های بومی استان ماست و برنامه ما در شروع دوره پنجم جهاد این است که خلق مزیت کنیم، فناوری را به خدمت بگیریم و دانایی را به دارایی تبدیل کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج