400 هزار بسته معیشتی میان اقشار محروم توزیع شد


400 هزار بسته معیشتی میان اقشار محروم توزیع شد

مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان گفت: در رزمایش کمک مؤمنانه 305 هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر و محروم شناسایی شدند و 400 هزار بسته معیشتی میان این اقشار توزیع شد.

حسن عجمی، امروز (سه‌شنبه-۱۴ مرداد) در نشست خبری مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه با بیان اینکه از زمانی که ویروس کرونا وارد کشور شد بسیج سهم بسزایی در مبارزه با این بیماری داشت، اظهار کرد: بسیج از همان ابتدا به طور جدی به ضدعفونی معابر و منازل مردم پرداخت و بلافاصله ۵۰۰ واحد دوخت ماسک را در استان اصفهان راه‌اندازی کردیم و در نتیجه توانستیم قیمت ماسک را کنترل کنیم و با قیمت ۲۲۰۰ تومان در اختیار مردم بگذاریم.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای مهم بسیج توزیع بسته‌های معیشتی بین مردم نیازمند بود که پس از آن سپاه پاسداران سامانه "مهر کریمانه" را در استان راه‌اندازی کرد که در نتیجه ۵۲۷ هزار نفر از اقشار محروم توسط این سامانه شناسایی شدند.

به گزارش ایسنا، مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان، گفت: در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه در استان ستاد مورد نظر تشکیل شد و زمانی که مقام معظم رهبری بر مواسات و کمک مؤمنانه تأکید ویژه کردند کارهای عملیاتی ستاد آغاز شد.

عجمی با بیان اینکه آغاز رزمایش کمک مؤمنانه بعد از نیمه شعبان بود، ادامه داد: در این رزمایش ۳۰۵ هزار نفر از اقشار آسیب‌پذیر و محروم شناسایی شدند و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی میان این اقشار توزیع شد. در قالب مرحله اول رزمایش، ۲۱۰۰ وام ۵ میلیون تومانی نیز به اصناف آسیب‌پذیر داده شد.

وی تصریح کرد: در دهه ولایت، دهه اول ماه محرم و دهه آخر ماه صفر، طرح‌های متنوعی برای کمک به محرومان داریم و از ظرفیت خیران برای جمع‌آوری کمک استفاده خواهد شد. همچنین ۴۰۰ جهیزیه به ارزش ۲۰ میلیارد تومان شامل ۲۲ قلم جنس به همت خیران تهیه شده که در اختیار زوج‌های جوان قرار خواهد گرفت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان، گفت: یکی دیگر از طرح‌های بسیج، توزیع سراسری بسته‌های معیشتی میان اقشار آسیب‌پذیر در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه است که در این خصوص ۲۵ هزار بسته معیشتی در نظر گرفته شده است.

عجمی افزود: در طرح "ولایت"، ۷ میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شده که در قالب بن‌های خرید کالا میان نیازمندان شهرستان‌های استان اصفهان توزیع می‌شود. همچنین در طرح "اطعام علوی" یک‌میلیون غذای گرم میان اقشار محروم توزیع خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین در طرح میز خدمت و تحول اداری از ظرفیت بسیج کارمندان استفاده می‌شود. امسال ظرفیت هیئات مذهبی به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته است به همین دلیل امکان دارد عزاداری‌ها به سبک جدید برگزار شود به همین دلیل قصد داریم از ظرفیت این هیئات برای کمک به محرومان بهره ببریم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی و محرومیت‌زدایی استان اصفهان با بیان اینکه با همکاری اصناف توزیع لوازم‌التحریر و پوشاک را در دستور کار داریم، گفت: ۳۰۲۰ فقره وام ۵ میلیون تومانی به اصناف و مشاغلی که در شهرستان‌ها آسیب دیده‌اند تعلق خواهد گرفت.

عجمی با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه از دوم مرداد آغاز شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همه اقشار بسیج به میدان آمده‌اند و گروه‌های جهادی نیز به خوبی کمک‌های مردمی را جمع‌آوری کرده‌اند. نکته قابل توجه در این میان اعتماد مردم به بسیجیان است که نهایت همکاری را با خدمتگزاران خود در سازمان بسیج سازندگی داشته‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا