یک سوم از واحدهای قضایی دادگستری تهران بازرسی شد


یک سوم از واحدهای قضایی دادگستری تهران بازرسی شد

تهران - ایرنا - معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران با بیان اینکه یک سوم از واحدهای قضایی دادگستری تهران بازرسی شده، گفت: در چهار ماه نخست سال جاری 14 مورد بازرسی دوره ای و 10 مورد بازرسی‌های سرزده و بدون اطلاع قبلی از واحدهای قضایی انجام شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از دادگستری استان تهران، علی اصغر حیدرنژاد افزود: این بازرسی ها به منظور بررسی وضعیت عملکرد قضایی و رفتاری قضات و دفاتر شعب مجتمع و واحدهای قضایی در سطح استان تهران انجام می شود و افزون بر این، تیم های بازرسی نامحسوس این معاونت به صورت مستمر در واحدهای قضایی حاضر و تحقیقات میدانی خود را انجام می دهند و ضمن انعکاس نتایج این بازدیدها به رئیس کل دادگستری استان، مراتب در سوابق ثبت و ضبط می شود.

وی اظهارداشت: تعداد ۲۸۵ فقره عریضه و گزارش مردمی از سامانه ۱۲۹ مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه و ارجاعات رئیس کل دادگستری استان تهران و گزارش های مستقیم به این معاونت رسیده و پاسخ داده شده و اقدامات قانونی بر روی آنان صورت گرفته است همچنین ۳۰۰ نفر از همکاران قضایی مورد ارزشیابی علمی و رفتاری قرار گرفته اند که پس از تکمیل فرم ارزشیابی به معاونت نظارت و ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات منعکس و ارسال شده است.

حیدرنژاد خاطرنشان کرد: طبق جدول و برنامه مدون این معاونت تا پایان سال جاری ۵۷ واحد قضائی در سطح استان مورد بازرسی دوره ای قرارخواهند گرفت همچنین اقدامات و برنامه های بعدی نیز به قوت خود باقی است.

معاون نظارت و بازرسی دادگستری تهران گفت: شهروندان می توانند گزارش ها در خصوص عملکرد مثبت و منفی از کلیه واحدهای قضائی استان تهران را از طریق شماره تلفن ۸۸۹۰۰۱۸۸ به معاونت نظارت و بازرسی دادگستری تهران اعلام می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...