23 طرح سرمایه‌گذاری کشاورزی سمنان در اراضی ملی اجرا می‌شود


23 طرح سرمایه‌گذاری کشاورزی سمنان در اراضی ملی اجرا می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: کمیسیون طرح‌های کشاورزی با اجرای 23 طرح در اراضی ملی این استان موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، غلامرضا خراسانیان روز سه شنبه با اشاره به اجرای دومین جلسه کمیسیون طرح‌های کشاورزی در سال ۹۹ به رسانه ها اعلام کرد: در جلسه کمیسیون طرح‌های کشاورزی برای ۶۶ پرونده تصمیم‌گیری شد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه تعداد ۶۶ پرونده به دبیرخانه کمیسیون طرح‌های کشاورزی ارجاع و بررسی و تصویب شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان درباره اجرای طرح‌های کشاورزی در اراضی ملی افزود: متقاضیان در قالب این پرونده ها اجرای طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری کشاورزی در اراضی ملی را خواستار شدند و اعضای کمیسیون با واگذاری اراضی ملی و مورد درخواست صاحبان ۲۳ پرونده در سطح ۱۱.۵ هکتار موافقت کرد.

وی گفت: برای سایر پرونده‌ها نیز با نظر اعضای کمیسیون تصمیماتی از قبیل تعیین اجاره، تمدید اجاره، تغییر طرح و تغییر نام اتخاذ شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان نیز از اعطای ۷.۵ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای خرید نهال یارانه دار به بهره‌برداران خبر داد.

مهدی قرائیان اظهار داشت: با هدف جایگزینی باغ های درجه ۲ و احداث باغهای نوین با نهال‌های مقاوم به سرما و خشکی و استفاده از پایه‌های رویشی برای ایجاد باغهای متراکم این اعتبار اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: امسال با صرف ۷.۵ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای ۱۲۰ هزار اصله نهال یارانه دار به غیر از زیتون اقدام شد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اجرای اصلاح باغ های با طرح سرشاخه کاری گفت: برای تعویض تاج و اصلاح باغ های قدیمی پیوند ارقام مقاوم به سرمازدگی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: این امر در ۵۱.۵ هکتار با اختصاص ۱.۹ میلیارد ریال از محل کمک‌های فنی و اعتباری و ۸۰ میلیون ریال از محل یارانه نهال برای تامین پیوندی اقدام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!