ارتقای فرهنگ ترافیک کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات رانندگی است


ارتقای فرهنگ ترافیک کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات رانندگی است

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ارتقای سطح فرهنگ ترافیک، ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش وقوع تصادفات رانندگی درون و برون شهری است.

سرهنگ ایرج خانی‌پور روز سه‌شنبه در نشست کاهش تصادفات درون شهری و ساماندهی وانت بارها که با حضور معاون پیشگیری از جرم دادگستری، مسئولان انتظامی استان، اعضای شورای شهر و جمعی از مسوؤلان شهری در ستاد انتظامی استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه کاهش وقوع تصادفات رانندگی، محصول تلاش جمعی و فرهنگ سازی است، افزود: مدیریت ترافیک و تسهیل ترددها از محوری‌ترین ماموریت‌ها و رسالت‌های پلیس راهور است.
وی اظهار داشت: برخورد با تخلفات حادثه ساز اولویت ارتقاء امنیت ترافیکی پلیس است و همواره باید با مدیریت صحیح و هدفمند در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی شهروندان و کاهش تصادفات اقدام کرد.

خانی پور تاکید کرد: تردیدی نیست که همواره توجه به بحث آموزش در حوزه پلیس راه و راهور از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید بحث رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در برنامه های آموزشی این ۲ حوزه به عنوان راهبردهای مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشار به اینکه سهم و نقش سازمان ها و دستگاه های مختلف در این راستا باید به دقت مشخص و به آنان ابلاغ شود، افزود: نگاه پلیس در ارتقاء امنیت ترافیکی، بر پایه آموزش و توسعه فرهنگ عمومی بین آحاد جامعه برنامه‌ریزی می شود اما از آنجاکه همیشه ایام، امنیت جانی و روانی شهروندان برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین پلیس راه و راهور بطور قاطع و بدون هیچ اغماضی با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد کرد.

وی با تبیین و تحلیل مهم‌ترین علل وقوع تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان زنجان اظهار داشت: عامل انسانی، جاده ای و خودرویی، از جمله علل اصلی وقوع تصادف رانندگی در سطح جاده های برون شهری و سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو در درون شهر این استان است که باید با اطلاع رسانی های مناسب و بهنگام، رانندگان را با مولفه های اثرگذار یک رانندگی قانونمند و ایمن، بیش از پیش آگاه کرد.

خانی پور، به حرکت پلیس در مسیر مردمداری، قانون مداری و روزآمدی به عنوان مولفههایی که ریشه در فرهنگ و تفکر سازمانی دارد، اشاره کرد و افزود: تحقق هر چه بهتر این رویکرد، نیازمند همراهی و هم‌آوایی مردم فهیم و نخبگان جامعه با پلیس در عرصه‌های مختلف اجتماعی به خصوص ارتقاء‌ مشارکت مردم با این نیرو است تا با افزایش سرمایه‌های اجتماعی پلیس، زمینه های توسعه امنیت پایدار فراهم و متجلی شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، بر ضرورت توجه به ساماندهی وانت بارها در راستای انضباط بخشی به ترافیک درون شهری و پیشگیری از تصادفات نیز تاکید کرد و گفت: نظم و انضباط و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از عوامل کاهش تصادفات و نزاع های فردی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس