ارتقای فرهنگ ترافیک کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات رانندگی است


ارتقای فرهنگ ترافیک کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش تصادفات رانندگی است

زنجان - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ارتقای سطح فرهنگ ترافیک، ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار برای کاهش وقوع تصادفات رانندگی درون و برون شهری است.

سرهنگ ایرج خانی‌پور روز سه‌شنبه در نشست کاهش تصادفات درون شهری و ساماندهی وانت بارها که با حضور معاون پیشگیری از جرم دادگستری، مسئولان انتظامی استان، اعضای شورای شهر و جمعی از مسوؤلان شهری در ستاد انتظامی استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه کاهش وقوع تصادفات رانندگی، محصول تلاش جمعی و فرهنگ سازی است، افزود: مدیریت ترافیک و تسهیل ترددها از محوری‌ترین ماموریت‌ها و رسالت‌های پلیس راهور است.
وی اظهار داشت: برخورد با تخلفات حادثه ساز اولویت ارتقاء امنیت ترافیکی پلیس است و همواره باید با مدیریت صحیح و هدفمند در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیکی شهروندان و کاهش تصادفات اقدام کرد.

خانی پور تاکید کرد: تردیدی نیست که همواره توجه به بحث آموزش در حوزه پلیس راه و راهور از اهمیت فراوانی برخوردار است و باید بحث رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع در برنامه های آموزشی این ۲ حوزه به عنوان راهبردهای مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشار به اینکه سهم و نقش سازمان ها و دستگاه های مختلف در این راستا باید به دقت مشخص و به آنان ابلاغ شود، افزود: نگاه پلیس در ارتقاء امنیت ترافیکی، بر پایه آموزش و توسعه فرهنگ عمومی بین آحاد جامعه برنامه‌ریزی می شود اما از آنجاکه همیشه ایام، امنیت جانی و روانی شهروندان برای پلیس از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین پلیس راه و راهور بطور قاطع و بدون هیچ اغماضی با تخلفات حادثه ساز برخورد خواهد کرد.

وی با تبیین و تحلیل مهم‌ترین علل وقوع تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان زنجان اظهار داشت: عامل انسانی، جاده ای و خودرویی، از جمله علل اصلی وقوع تصادف رانندگی در سطح جاده های برون شهری و سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو در درون شهر این استان است که باید با اطلاع رسانی های مناسب و بهنگام، رانندگان را با مولفه های اثرگذار یک رانندگی قانونمند و ایمن، بیش از پیش آگاه کرد.

خانی پور، به حرکت پلیس در مسیر مردمداری، قانون مداری و روزآمدی به عنوان مولفههایی که ریشه در فرهنگ و تفکر سازمانی دارد، اشاره کرد و افزود: تحقق هر چه بهتر این رویکرد، نیازمند همراهی و هم‌آوایی مردم فهیم و نخبگان جامعه با پلیس در عرصه‌های مختلف اجتماعی به خصوص ارتقاء‌ مشارکت مردم با این نیرو است تا با افزایش سرمایه‌های اجتماعی پلیس، زمینه های توسعه امنیت پایدار فراهم و متجلی شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، بر ضرورت توجه به ساماندهی وانت بارها در راستای انضباط بخشی به ترافیک درون شهری و پیشگیری از تصادفات نیز تاکید کرد و گفت: نظم و انضباط و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی یکی از عوامل کاهش تصادفات و نزاع های فردی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط