همدان سربلند در آزمون بهداشت و سلامت


همدان سربلند در آزمون بهداشت و سلامت

همدان- ایرنا- نماینده سازمان جهانی بهداشت در جریان بازدید از ظرفیت‌های پزشکی استان همدان و خدمات صورت گرفته برای مقابله با کرونا، بر عملکرد مطلوب حوزه پزشکی کشورمان در سال‌های اخیر و علوم پزشکی همدان در مقابله با این ویروس صحه گذاشت؛ مُهر تاییدی که نتیجه تلاش شبانه‎‌روزی کادر درمان، همراهی مردم و خدمات دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر است.

به گزارش ایرنا، کریستوف هملمن به منظور امکان سنجی و برآورد وضعیت استان همدان با هدف تامین یکسری دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته حوزه تشخیصی و درمانی روز دوشنبه جاری وارد این استان شد و در جریان بازدید از بیمارستان‌ها و مرکز ۱۶ ساعته در جریان آخرین وضعیت تجهیزات و خدمات دانشگاه علوم پزشکی همدان قرار گرفت.

وی در سفر ۲ روزه به همدان ابتدا به تمجید عملکرد دولت تدبیر و امید در مقابله با ویروس کرونا پرداخت و عنوان کرد: یکی از کارهای مهم ایران در زمینه مقابله با ویروس کرونا ظرفیت‌سازی و افزایش ظرفیت تشخیصی با بهره گیری از آزمایشگاه ها بود و از دیگر تجربیات خوب ایران که می تواند مورد استفاده «پی.اچ.سی» قرار گیرد، بیماریابی فعال، ارجاع بیماران به مراکز درمانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به آنها است.

نماینده بهداشت جهانی در ایران تدوین پروتکل‌هایی برای رعایت اصول فاصله‌گذاری اجتماعی در محل کار و مشاغل را از تجربه موفق کشور ایران در مهار کرونا برشمرد و گفت: ابعاد کنترلی زیادی برای مهار این بیماری به صورت بین المللی پیش بینی شده که بسیاری از آنها با بهره گیری از تجربیات کشور ایران اتخاذ و عملیاتی شده است.

هملمن ادامه داد: تامین تجهیزات حفاظت فردی در آغازین روزهای شیوع کرونا یکی از مشکلات کشورها بود اما ایران با اتکا به توانایی داخلی نیازهای بهداشتی را در داخل کشور تولید و از این تولیدات برای مقابله با کرونا استفاده کرد.

همدان سربلند در آزمون بهداشت و سلامت

وی درباره وضعیت همدان در مواجهه با کرونا بیان کرد: مشاهدات و گزارش های ارائه شده توسط مسوولان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گویای این است که این استان ۲ پیک را پشت سر گذاشته است که پیک نخست مربوط به ۱۳ فروردین بوده با این وجود موقعیت همدان حفظ شده و چگونگی ارائه خدمات توسط این دانشگاه می تواند به عنوان تجربه مورد استفاده قرار بگیرد.

نماینده جهانی بهداشت در ایران، آمارها را موید رسیدن به وضعیت ثبات در استان و رسیدن به یک آرامش دانست و گفت: هم اینک استان همدان به تولید کننده تجهیزات حفاظت فردی از جمله ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی تبدیل شده که این کار شایسته بنده را تحت تاثیر قرار داد.

هملمن از نحوه ارائه خدمات پزشکی اولیه به بیماران کرونایی در مراکز ۱۶ ساعته و بالا بودن آمار تحقیقات آکادمیک و دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره ویروس کرونا را رضایت بخش دانست.

یکی از مسایلی که به کمک حوزه بهداشت در مدیریت بیماری کرونا آمد توسعه مراکز جامع بهداشت سلامت در دولت تدبیر و امید بود که در جریان شیوع این ویروس در قالب مراکز ۱۶ ساعته به عنوان سدی عمل کرده و بیماران به جای مراجعه به بیمارستانها و ازدحام و ایجاد خلل در خدمات رسانی به بیماران، در مراکز ۱۶ ساعته ویزیت می شدند.

همدان سربلند در آزمون بهداشت و سلامت

اجرای صدها طرح عمرانی و بهداشتی در استان همدان ثمره تلاش دولتمردان تدبیر و امید برای بهبود وضعیت سلامت مردم و کاهش آلام بیماران و همراهنشان بوده است.

افتتاح این طرح ها و توسعه زیرساخت‌های سلامت و تجهیزات و امکانات موردنیاز موجب امیدواری مردم به خدمات این حوزه و تغییر نگرش آنها به حوزه سلامت شد تا جایی که ماحصل این اقدامات افزایش امید به زندگی در مردان و زنان شده است.

راه اندازی آزمایشگاه تشخیص مولکولی آنفلوآنزا و «اچ.آی.وی»، ارتقا شاخص کنترل بیماری، ایجاد پرونده الکترونیک سلامت "سامانه سیب"، اجرای خدمات نوین سلامت برای سالمندان و میانسالان، پوشش ۱۰۰ درصدی مکمل یاری با قرص ویتامین دی دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه، جذب و آموزش سفیران سلامت خانوار و دانش آموزی نشان از همت علوم پزشکی برای ارتقای شاخص سلامت است.

کاهش آمار مرگ مادر به دلیل عوارض حاملگی و زایمان، افزایش شمار تخت های دیالیز، راه‌اندازی بلوک‌های ویژه زایمان و راه اندازی کلینیک جامع اعتیاد به موادمخدر و سیگار از دیگر اقدامهای صورت گرفته توسط علوم پزشکی همدان است.

هم اینک ۱۴ بیمارستان دانشگاهی با ۲ هزار ۵۰۷ تخت مصوب و ۲ هزار و ۳۵۳ تخت فعال و شامل ۱۰ مرکز آموزشی و درمانی و چهار بیمارستان درمانی به بیماران خدمات ارائه می دهد همچنین پنج بیمارستان غیر دانشگاهی با ۴۸۵ تخت فعال و ۶۱۶ تخت مصوب در همدان وجود دارد.

در عین حال همدان دارای هفت کلینیک ویژه شامل کلینیک امام خمینی (ره)، امید، مهدیه، دندانپزشکی و توانبخشی در همدان، کلینیک فخریه در ملایر و کلینیک امام خمینی (ره) در نهاوند است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022