سه خبر از یزد و ابرکوه


سه خبر از یزد و ابرکوه

یزد- ایرنا- صدور سند تک برگی برای 282 موقوفه ، فردی به جرم احتکار 16 تن سویای دامی جریمه شد و ذبح بیش از 2 هزار راس دام به مناسبت عید قربان در کشتارگاه از جمله خبرهای روز سه شنبه استان یزد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۲۸۲ موقوفه استان سند تک برگی صادر شده است که این تعداد سند به همت کارشناسان حقوقی و ثبتی مجموعه اوقاف به مساحت یک میلیون و ۲۱۰ هزار متر مربع اخذ شد.

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه ارزش موقوفه های سنددار شده در این مدت، ۳۶۲ میلیارد تومان برآورد شده است ، گفت: سال گذشته نیز ۸۰۳ فقره سند مالکیت وقفی در استان صادر شد که در مجموع مساحت این موقوفه ها ۲ میلیون و ۱۸ هزار مترمربع و ارزش آن ها ۴۰۰ میلیارد تومان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد به ضرورت تثبیت و اخذ سند مالکیت برای موقوفه های استان اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از اخذ سند مالکیت تعیین حدود دقیق موقوفه ها، صیانت از حقوق واقفان و اجرای نیات واقفان آن‌هاست.

زارع‌زاده با اشاره به اینکه موقوفه های استان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد، گفت: ورود سرمایه گذار به حوزه وقف و موقوفه ها نه تنها موجب احیای موقوفه های راکد می شود، بلکه افزایش درآمد و اشتغالزایی را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: بهره وری از موقوفه حوزه‌های میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی، کشاورزی و دامپروری و نیز استفاده از ظرفیت موقوفه ها برای تولید دام سبک از جمله فرصت‌های سرمایه گذاری در استان است .

استان یزد با ۱۳ هزارموقوفه در رتبه پنجم کشوری قرار دارد.

یزد

مدیرکل تعزیرات حکومتی یزد از صدور حکم قطعی به دلیل عرضه ۱۶ تن سویا خارج از قیمت مصوب در مرکز استان خبر داد و گفت: این فرد به حدود ۷۷ میلیون تومان جریمه محکوم شد.

علی اکبر مختاری افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد که متخلف تاکنون هیچگونه اعلام موجودی در خصوص ذخیره سازی کالا برای ثبت در سامانه انبارها و فروش در شبکه تعیین شده نداشته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی تعزیرات حکومتی یزد، وی ادامه داد: با بررسی و تحقیق با همکاری اداره‌کل صنعت ، معدن و تجارت استان یزد تخلف این مجرم محرز شد.

ابرکوه

مدیرکل دامپزشکی یزد گفت: همزمان با عید سعید قربان( جمعه هفته قبل) ، ۲ هزار و ۸۰ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه های صنعتی استان ذبح شد.

دکتر علی فاتحی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توجه به شیوع ویروس کرونا ، اظهار کرد: مردم دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا را رعایت کردند و ذبح دام را در کشتارگاه ها انجام دادند.

وی افزود: با همکاری مناسب مردم و مسوولان ، امسال در کنار کشتارگاه های دام جایگاه عرضه دام دایر شد و مردم دام‌های مورد نیاز خود را خریداری کردند.

این مسوول تصریح کرد : ۲۷ گروه ثابت و سیار و ۱۵ ناظر ذبح شرعی بر ذبح شرعی و بهداشتی دام های نذری نظارت داشتند.

فاتحی نیا خاطرنشان کرد : مردم و متولیان امر در ذبح دام اصول بهداشتی نگهداری گوشت را رعایت کردند و پس از ۴۸ ساعت گوشت را به مردم و نیازمندان توزیع کردند و در این زمینه هیچ گونه بیماری مثل تب کنگو گزارش نشد.

مدیرکل دامپزشکی یزد همچنین از تولید و استحصال ۲ هزار و ۳۰۲ تن گوشت قرمز سالم و بهداشتی از ابتدای ۹۹ سال تاکنون در کشتارگاه های استان خبر داد.

وی افزود: این مقدار گوشت قرمز تولیدی، حاصل کشتار۶۳ هزار و ۱۶۶ راس دام سبک،۲ هزار و ۵۲۰ راس دام سنگین و ۸۹۵ نفر شتر است .

وی شمار دام سبک و سنگین استان را ۹۶۰ هزار و ۹۷۹ راس بیان کرد و ادامه داد: از این تعداد ۸۰۲ هزار و ۴۴۹ راس دام سبک و ۱۵۸هزار و ۵۳۰ راس نیز دام سنگین است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید