مشارکت 30 هزار دانشجوی خارجی در جشنواره حرکت


مشارکت 30 هزار دانشجوی خارجی در جشنواره حرکت

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: در بخش بین المللی جشنواره حرکت 30 هزار دانشجو از کشور‌های مختلف ثبت نام کردند.

مشارکت 30 هزار دانشجوی خارجی در جشنواره حرکتبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در نشست خبری تشریح برنامه‌های مرتبط با برگزاری دوازدهمین جشنواره بین المللی حرکت و هشتمین جشنواره رویش اظهار کرد: این نشست برای برگزاری دو جشنواره بسیار مهم در حوزه فرهنگی یکی جشنواره بین المللی حرکت و دیگری جشنواره بین المللی رویش برگزار شده است.

او افزود: این دو رخداد در فضای دانشگاهی اهمیت زیادی دارد. تمایل به برگزاری این جشنواره‌ها در دانشگاه‌ها و با حضور دانشجویان داشتیم، اما با توجه به شرایط شیوع کرونا تصمیم گرفته شد که هر دو جشنواره به صورت مجازی برگزار شود. سامانه مجازی نمایشگاه‌ها برای هر دو جشنواره تعریف شده و هر دو جشنواره باید ابتدا در درون هر دانشگاه باشد و بعد از آن در سطح ملی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

درصد بالایی از سند دانشگاه اسلامی عملیاتی شده است

غفاری افزود: افتتاحیه جشنواره حرکت ۱۵ مرداد و اختتامیه ۲۱ مرداد در دانشگاه الزهرا خواهد بود. یک هزار و ۵۴۸ اثر دریافت شد که طبیعتا باید روی آن‌ها ویرایش صورت می‌گرفت و برای مرحله داوری آماده می‌شد. نهایتا ۸۹۱ اثر به مرحله داوری ورود پیدا کرد. ۷۳۴ داور از دانشگاه‌های مختلف کشور با مدارج علمی مختلف در این جشنواره حضور دارند.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت علوم بیان کرد: در بخش بین المللی جشنواره حرکت، نزدیک به ۳۰ هزار دانشجو از کشور‌های مختلف برای شرکت در جشنواره ثبت نام کردند. ۱۶۵ اثر برای بخش نمایشگاهی جشنواره انتخاب شده است. این آثار از ۱۲۷ کشور مختلف است.

او درباره مشارکت بر اساس رشته‌های مختلف گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده میزان مشارکت رشته‌های فنی مهندسی ۳۳ درصد، علوم انسانی ۲۷ درصد، علوم پایه ۱۵ درصد، کشاورزی ۱۷ درصد و هنر و معماری هم ۸ درصد بوده است.

غفاری تصریح کرد: اختتامیه هشتمین جشنواره رویش در ۲۷ خرداد برگزار می‌شود. قرار بود این جشنواره در دانشگاه گیلان برگزار شود که به توجه به وضعیت کرونا، تصمیم گرفته شد که به صورت مجازی سامانه‌ای تعریف شده و این جشنواره در بستر مجازی برگزار شود.

او غفاری با بیان اینکه آثار متنوع و قابل توجهی به این جشنواره ارسال شده است، گفت: نزدیک به ۵ هزار ۴۰۰ کانون فرهنگی، دینی و اجتماعی در این جشنواره شرکت داشته اند و ۱۶ هزار و ۴۰۰ فعالیت ثبت شده است. در کنار این جشنواره در نظر گرفته شده که کارگاه‌هایی هم در جهت ارتقا شناخت از مجموعه‌های کانونی انجام شود.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا