تنها آزمایشگاه معتمد محیط زیست در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت شد


تنها آزمایشگاه معتمد محیط زیست در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت شد

مدیر بخش داخلی مجموعه رویان‌پژوه کاوش پویا گفت: در حال حاضر این مجموعه به‌عنوان تنها آزمایشگاه معتمد بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری مشغول به فعالیت است.

زهرا حسنوند در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه فعالیت مجموعه رویان پژوه کاوش پویا از سال ۱۳۹۳ آغاز شده است، اظهار کرد: این مجموعه پس از اخذ مجوز آزمایشگاه دامپزشکی، دامنه فعالیت خود را گسترش داده و در سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ مجوز آزمایشگاه همکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست کشور شده و در حال حاضر به عنوان تنها آزمایشگاه معتمد بخش خصوصی در استان مشغول به فعالیت است.

وی ادامه داد: این مجموعه دارای بخش‌های سرولوژی، مولکولی، میکروبیولوژی، شیمی آب و مواد غذایی، هماتولوژی و انگل شناسی بوده و متخصصانی از رشته‌های ایمنی‌شناسی، ژنتیک، شیمی، میکروبیولوژی، آمار، زبان انگلیسی و دکتری تخصصی و عمومی دامپزشکی در آن مشغول به فعالیت هستند.

حسنوند با اشاره به اینکه مراسم افتتاحیه قسمت زیست فناوری آزمایشگاه رویان پژوه کاوش پویا در چند روز اخیر صورت گرفت، افزود: با توجه به نیاز روزافزون کشور در کمبود آموزش‌های مهارتی، این مرکز اقدام به اخذ مجوز آموزشگاه زیست فناوری از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور کرده و به عنوان سومین آموزشگاه در کشور و اولین در استان مورد تایید قرار گرفته و وجه تمایز این مجموعه با سایر مجموعه‌ها در انجام فعالیت‌های آموزشی است.

مدیر بخش داخلی مجموعه رویان‌پژوه بیان کرد: لازم به ذکر است تمامی مجوزهای صادر شده در این مجموعه قابل ترجمه و مورد تایید استاندارد بین‌المللی طبقه بندی مشاغل (ایسکو) و تمامی مراکز کار بین‌المللی هستند.

حسنوند در پایان گفت: ما بر این باوریم توانمندسازی نیروهای تحصیل کرده نه تنها نرخ بیکاری را در استان کاهش داده بلکه از مهاجرت نوابغ و خروج سرمایه جلوگیری به عمل خواهد آورد، به علاوه امیدواریم افزایش مهارت‌های عملی در رشته زیست فناوری راهی به سمت تولید محصولاتی بر مبنای دانش و ایجاد اقتصادی پویاتر در استان باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار