پایگاه‌های هلال‌احمر در کرمانشاه تقویت می‌شود


پایگاه‌های هلال‌احمر در کرمانشاه تقویت می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با بیان اینکه چهار پایگاه جدید در استان ساخته می‌شود، اعلام کرد: پایگاه‌های امداد و نجاد استان از نظر زیرساختی و تجهیزاتی تقویت و تامین خواهند شد.

فرزین معتمدی روز سه شنبه در آستانه روز خبرنگار در ایرنا مرکز کرمانشاه حضور یافت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی خبرنگار ایرنا افزود: جمعیت هلال احمر استان در یک سال گذشته وضعیت مناسبی را از نظر جذب اعتبارات پشت سر گذاشت.

وی با اشاره به اینکه در ایام اربعین ۴۰۰ میلیون تومان برای تامین ‌زیرساخت پایگاه‌های هلال احمر در استان هزینه شد، گفت: تفاهم‌نامه برای ساخت چهار پایگاه با هزینه چهار میلیارد تومان با استانداری کرمانشاه منعقد کردیم که در ماه های آینده برای کلنگ زنی آماده می شود.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، این پایگاه ها در جاده های قصرشیرین، گیلانغرب، پاوه و جوانرود احداث خواهد شد.

معتمدی با بیان اینکه اکنون ۱۷ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار در کرمانشاه فعال است، ادامه داد: همچین در جاده سرپل‌ذهاب به کرند یک پایگاه سیار هلال احمر وجود دارد که با توجه به نیاز این محور به دنبال تبدیل کردن آن به پایگاه دایمی هستیم.

وی افزود: در سال ۹۸ استاندار کرمانشاه در بازدیدی که از پایگاه های جاده ای هلال احمر داشت ۳۵۰ میلیون تومان برای تجهیز پایگاه های ثابت اختصاص داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: فرمانداران درخواست های بسیاری برای احداث پایگاه امداد و نجات دارند اما با توجه به اینکه سرعت عمل تیم های ما مناسب است به خوبی سطح جاده ها را پوشش می دهند.

معتمدی افزود: با این حال در صورتی که در ستاد مدیریت بحران احساس نیاز برای احداث پایگاه را اعلام کند در این‌ زمینه اقدام می کنیم.

مرکز توانبحشی هلال احمر هفته دولت افتتاح می شود

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه، به راه اندازی مرکز توانبخشی هلال احمر اشاره کرد و اظهارداشت: این مرکز که در بلوار شهید بهشتی کرمانشاه قرار دارد روند فعالیت خود را آغاز کرده اما به دلیل شیوع بیماری کرونا افتتاح آن به تاخیر افتاده است.

معتمدی یادآور شد: مراسم افتتاح این مرکز هم زمان با راه اندازی خدمات جدید در هفته دولت برگزار خواهد شد.

وی به فعالیت پایگاه امداد کوهستان در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: افراد حاضر در این پایگاه جزو نیروهای توانمند هستند و به صورت میانگین در هفته به یک حادثه در کوهستان امدادرسانی می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین به حضور فعال پرسنل هلال احمر برای مهار آتش سوزی مراتع و جنگل ها اشاره کرد و اظهارداشت: در تمامی موارد آتش سوزی های رخ داده نیروهای ما با تمام توان و قدرت برای امدادرسانی و مهار آتش دست به اقدام می زنند.

وی با بیان اینکه مهار آتش با کمک بالگرد جز وظایف هلال احمر نیست، گفت: بالگرد هلال احمر در کرمانشاه تجهیزات لازم برای مهار آتش توسط بالگرد را در اختیار دارد و در صورتی که نیروهای مسلح در این زمینه از ما در خواست کنند و شرایط پروازی نیز فراهم باشد، به طور قطع در این زمینه اقدام می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به امدادرسانی بالگرد هوانیروز به حادثه دیدگان معدن گیلانغرب اشاره کرد و گفت: امدادرسانی هوایی ما در این حادثه از نظر سرعت یک رکورد قابل توجه به ثبت رساند.

هلال احمر کرمانشاه در ایام کرونا

معتمدی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های هلال احمر در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: باتوجه به هشدارهای صادر شده پیش از شیوع بیماری کرونا در کشور به ذخیره ماسک پرداختیم و توانستیم پس از شیوع بیماری در کرمانشاه ۴۰۰ هزار عدد ماسک را بین بیمارستان ها و ارگان های دولتی توزیع کنیم.

وی با بیان اینکه توزیع به موقع ماسک منجر به کاهش شدت بیماری در کرمانشاه شد، اظهارداشت: در ابتدای شیوع بیماری روند غربالگری بیماران و تب سنجی را در فرودگاه، پایانه اتوبوس‌های بین شهری و راه آهن آغاز کردیم و با شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی این پایگاه ها را با کمک ۲۵۰ نیرو به ۲۵ مورد افزایش دادیم.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، در ایام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بیش از ۸۰۰ هزار نفر توسط پرسنل این جمعیت غربالگری شدند که ۲۶۴ مورد از آنها علایم مشکوک بیماری داشتند.

معتمدی ادامه داد: همچنین تاکنون با کمک خیرین ۱۲ هزار بسته اقلام بهداشتی در مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار و هفت هزار بسته بین بیماران خاص و صعب العلاج کرمانشاه توزیع شده است.

به گفته وی، جمعیت هلال احمر در این مدت ۲ میلیارد تومان نیز در چهار مرحله به صورت کمک های معیشتی بین نیازمند توزیع کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، کمک به تجهیز نقاهتگاه ها برای اسکان افراد بهبود یافته را نیز از دیگر اقدامات این ارگان در راستای مقابله با بیماری کرونا عنوان کرد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...