آمل از شهرستان‌های برخوردار مازندران به لحاظ تجهیزات بیمارستانی است


آمل از شهرستان‌های برخوردار مازندران به لحاظ تجهیزات بیمارستانی است

ساری - ایرنا - سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برخی ادعاها در باره کمبود تجهیزات بیمارستانی در شهرستان آمل را تکذیب و تاکید کرد : آمل یکی از مجهزترین مناطق استان از لحاظ تجهیزات پزشکی و بیمارستانی است و هیچ کمبود در آن وجود ندارد.

دکتر سیمین بابایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اظهار نظر در مورد کمبود لوازم بهداشتی فقط روحیه مردم و کادر درمانی را آزرده می کند و کاملا خلاف واقع است.

وی با تاکید بر این که هیچگونه کمبودی در تجهیزات بهداشتی پنج بیمارستان آمل وجود ندارد ، توضیح داد : استاندارد امکانات بیمارستانی بر اساس شرایط عادی و جمعیت ثابت بیماران تامین می شود و وضعیت کرونایی را نباید با شرایط عادی سنجید و بر اساس آن از کمبود تجهیزات و امکانات بیمارستانی سخن گفت.

دکتر بابایی همچنین در مورد کمبود دستگاه سی تی اسکن یا تجهیزات تصویر برداری در بیمارستان های آمل هم گفت: پیش از شیوع ویروس کرونا ۲ بیمارستان شمال و ۱۷ شهریور آمل دارای دستگاه سی تی اسکن بودند که در شرایط معمولی در حد نیاز بود.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای بیمارستان ۱۷ شهریور اقدام به عقد قرارداد و خرید یک دستگاه دیگر هم کرد ، افزود : در همان سال تمامی پول آن پرداخت شد ، اما به دلیل تحریم ها ورود این دستگاه به تاخیر افتاده بود که اکنون دستگاه دریافت و تحویل بیمارستان شد که در حال نصب است.

دکتر بابایی همچنین از اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان امام خمینی (ره) آمل خبر داد و گفت: در حال حاضر هیچگونه کمبودی تجهیزاتی در بیمارستان های آمل دیده نمی شود.

وی همچنین در مورد برخی گزارش ها در باره محدودیت دستگاه اکسیژن ساز در آمل نیز اظهار داشت : باید اعتراف کرد که با شیوع مجدد کرونا و پیک دوم همه گیری این ویروس در آمل و قرمز شدن وضعیت این شهرستان ، در بخش دستگاه اکسیژن ساز با محدودیت رو به رو شدیم که با همراهی وزارت بهداشت و درمان توانستیم در کمترین زمان سه دستگاه اکسیژن ساز تهیه و در بیمارستان های هدف مستقر کنیم.

به گفته او در ۲ هفته اخیر بیش از ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی به بیمارستان های شهرستان آمل داده شد و در صورت لزوم این آمادگی وجود دارد تا تجهیزات بیشتری به این شهرستان گسیل شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار این که مسئولان این دانشگاه از انتقادات مبتنی بر اطلاعات درست و کارشناسانه استقبال می کنند ، گفت : اما اظهارات غیرکارشناسانه خستگی را بر تن کادر درمانی باقی خواهد گذشت و اعتماد مردم را به خدمات پزشکی و خدمات دولت خدشه‌دار می کند.

بابایی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران به صورت مستمر امکانات و تجهیزات بیمارستان های زر پوشش را برای خدمات دهی به بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ رصد می کند و در سریع ترین زمان هرگونه کمبودی را جبران خواهد کرد.

آمل از هفته دوم تیر ماه در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفت و وضعیت در این شهرستان به گونه ای بود که سخنگوی وزیر بهداشت از آن به عنوان یکی از آلوده ترین مناطق کرونایی در کشور نام برد.

قرمز شدن وضعیت آمل و گسترش ویروس کرونا در این شهرستان موجب شد تا محدودیت‌ های جدید و سختگیرانه ای برای کسب و کار و فعالیت های پر ازدحام این شهرستان وضع شود. تعطیلی تالارهای پذیرایی ، باشگاه های ورزشی ، آرایشگاه های زنانه ، ممنوعیت عزاداری های عمومی و برپایی هرگونه مراسم جمعی از جمله محدودیت‌هایی بودند که شهرستان آمل در این مدت به اجرا گذاشت و هنوز هم ادامه دارد.

حتی در همین مدت کوتاهی که وضعیت آمل بحرانی شده ، چندین بار پای مسئولان کشوری و استانی به این شهرستان باز شد تا وضعیت را از نزدیک مورد بررسی قرار دهند و در صورت نیاز با گذراندن مصوبه ای فوری ، مشکلات را حل کنند. معاون درمان وزیر بهداشت ، استاندار مازندران و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین قائم مقام وزیر بهداشت از جمله مقام هایی بودند که طی این مدت در شهرستان آمل حضور یافته و از نزدیک در جریان وضعیت قرار گرفتند.

هم اکنون براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل، در شبانه روز گذشته باپذیرش ۳۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹، شمار بستری شده ها در بیمارستان استان به یکهزار و ۸۵۴ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته