145 طلبه در آزمون حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی رقابت کردند


145 طلبه در آزمون حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی رقابت کردند

اراک - ایرنا - معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی گفت: 145 طلبه خواهر در آزمون حوزه‌های علمیه استان برای ورود به مراکز آموزشی دینی به صورت مجازی رقابت کردند.

«ملیحه وکیلی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۱۰ طلبه خواهر در سطح سه و ۳۵ طلبه خواهر در سطح چهار نمره قبولی آزمون سراسری این سطوح را به‌دست آورده و به مرحله مصاحبه راه یافتند.

وی ادامه داد: ۳۰۰ طلبه خواهر نیز با مدارک تحصیلی دیپلم و سیکل برای آزمون سطح ۲ طلبگی حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی ثبت‌نام کردند که بعد از اتمام زمان ثبت‌نام(۳۱ مردادماه جاری) آزمون برگزار و افرادی که نمره قبولی را کسب کنند به مصاحبه حضوری راه می‌یابند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده حوزه‌های علمیه خواهران این استان ۱۶ شهریورماه امسال بازگشایی می‌شوند اما برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری یا مجازی منوط به مصوبات شورای پدافند زیستی استان و ستاد ملی مقابله با کرونا است.

وکیلی بیان کرد: ۱۸ حوزه علمیه خواهران در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت دارند که خدمات یک حوزه علمیه برای دارندگان مدرک سیکل، ۱۲ حوزه علمیه در آموزش‌های سطح ۲ طلبگی، ۲ حوزه علمیه در سطح سه و یک حوزه علمیه نیز سطح چهار و مقطع تحصیلی دکتری است.

بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ طلبه زن در ۱۸ مدرسه علمیه استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق