بانک‌های کردستان با پرداخت 339 میلیارد تومان تسهیلات روستایی موافقت کردند


بانک‌های کردستان با پرداخت 339 میلیارد تومان تسهیلات روستایی موافقت کردند

سنندج - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: بانک‌های این استان با پرداخت 339 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد هفت هزار و 311 فرصت شغلی موافقت کردند.

برهان صلواتی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دبیرخانه شورای اشتغال این استان از ابتدای اجرای طرح (اواخر شال ۱۳۹۶) تاکنون ۶ هزار و ۱۷۳ طرح با ۵۴۴ میلیارد تومان تسهیلات مورد نیاز با افق ایجاد ۱۱ هزار و ۴۳۶ فرصت شغلی به بانک‌ها ارسال کرده است.

وی اضافه کرد: بانک‌های عامل نیز با پرداخت تسهیلات به چهار هزار و ۴۹۳ طرح به میزان ۳۳۹ میلیارد تومان موافقت کرده‌اند که با این میزان تسهیلات برای هفت هزار و ۳۱۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تاکنون ۴۴۸ میلیارد تومان از این تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفته است، یادآور شد: با این میزان تسهیلات هفت هزار و ۲۲۲ نفر در چهار هزار و ۴۴۸ واحد مشغول بکار شده‌اند.

صلواتی افزود: هم اکنون نیز ۳۶۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار جدید به این استان تخصیص یافته که در جدیدترین اقدام سهم ۱۱۴ میلیارد تومانی آن در قالب تسهیلات تکمیلی در حوزه اشتغال پایدار روستایی برای پرداخت به متقاضیان به بانک‌های عامل استان ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تا پایان سال مالی ۹۹ مهلت جذب این میزان تسهیلات را دارند، گفت: انتظار می‌رود بانک‌ها با کارسازی بیشتر نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توجه داشته باشند.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۵ روستای دارای سکنه است که ۴۷۷ هزار نفر در این روستاها ساکن هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در