فقدان مهارت‌های زندگی دلیل ارتکاب جرم توسط کودکان است


فقدان مهارت‌های زندگی دلیل ارتکاب جرم توسط کودکان است

کرمان - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: وقوع برخی از جرائم به ویژه در کودکان و نوجوانان تنها به دلیل ناآگاهی و نداشتن مهارت‌های زندگی از جمله مهارت کنترل خشم و نه گفتن است.

به گزارش ایرنا، سید مهدی قویدل روز سه شنبه با اشاره به ضرورت آموزش افزود: آموزش مقوله ای کلیدی به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی به شمار می رود.
وی تصریح کرد: هرچند که اخیرا شیوع بیماری کرونا موجب تعطیلی کلاس ها و محافل آموزشی شده اما خانواده ها نباید از آموزش و ارتقا سطح آگاهی های فرزندان خود غافل شوند.
این مقام قضایی با بیان اینکه با ارتقا آگاهی های اجتماعی می توان در راستای پیشگیری از جرائم گام های محکمی برداشت، گفت: مجموعه هایی همچون کانون اصلاح و تربیت هم از امر آموزش و پرورش فرزندان خود مستثنی نیستند و باید در این دوره نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی، اقدامات لازم به منظور فراگیری مهارت ها به افراد زیر مجموعه خود را انجام دهند.
قویدل در بخش دیگری با اشاره به بازداشت یکی از نوجوانان این مجموعه به دلیل بدهی مالی، گفت: بنا داریم با همکاری خیرین برای کمک به آزادی اینگونه افراد از ظرفیت خیرین و نیکوکاران استفاده کنیم.
وی ادامه داد: همچنین در راستای ایجاد اشتغال برای نوجوانان کانون اصلاح و تربیت نیز به فراخور مایحتاج جامعه با ترغیب خیرین و کارآفرینان، کارگاه ماسک دوزی راه اندازی می شود تا علاوه بر تامین نیاز مردم، منبع درآمدی نیز برای این مجموعه ایجاد شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: به علاوه با همکاری سازمان های مردم نهاد همکار با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان، نوجوانانی که به نحوی با مقوله موادمخدر و اعتیاد مواجه و درگیر شده اند نیز با مراقبت های پس از خروج، نظارت خواهند شد.
قویدل گفت: برای تقویت روحیه فرزندان کانون اصلاح و تربیت و همچنین فرهنگ سازی در این مجموعه نیز اقدامات فرهنگی و هنری شامل برگزاری کلاس های نقاشی، نمایش فیلم و غیره انجام خواهد شد.
وی در پایان از زحمات دلسوزانه و پدرانه مدیر، مشاوران، مددکاران و پرسنل خدوم کانون اصلاح و تربیت قدردانی و از انجام برنامه های پیشگیرانه و اثربخش تقدیر و آمادگی خود را به منظور اجرای برنامه های آموزشی مورد نیاز اعلام کرد.
در پایان بازدید نیز به هریک از فرزندان کانون اصلاح و تربیت کرمان هدایایی توسط یکی از خیرین همراه اهدا شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول