حفظ سلامت عزاداران حسینی از اولویت‌های مدیران قزوین باشد


حفظ سلامت عزاداران حسینی از اولویت‌های مدیران قزوین باشد

قزوین – ایرنا - جانشین ستاد کرونای استان و معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: حفظ سلامت عزاداران حسینی با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی از مهمترین اولویت‌های مدیران استان در مراسم سوگواری ایام محرم و صفر باشد.

به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز چهارشنبه با بیان اینکه محرم امسال نسبت به گذشته متفاوت است، اظهار داشت: آنچه داریم از ماه محرم و صفر است و زنده نگه داشتن شعائر دینی و حفظ اصالت سوگواری‌ها و عزاداری‌ها رسالت دینی ما است.
وی بیان کرد: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا عزاداری‌ها متفاوت شده و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم سلامت سوگواران را تضمین کنیم.
جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: تضمین سلامت عزاداران و مردم در ایام محرم و صفر از مهمترین اولویت‌های مدیران استان باید باشد بنابراین همه باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهمیت داده و آن را دقیقاً اجرا کنند.
وی بیان کرد: تهیه ماسک و مواد ضدعفونی برای دسته‌های عزاداری از الزامات دیگر است تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد.
حبیبی گفت: استان قزوین در مجموع در وضعیت زرد قرار دارد و شهرهای قزوین و تاکستان در حالت بحرانی و قرمز هستند که باید نظارت‌های بهداشتی در این زمینه بیشتر شود تا آسیب‌ها کمتر شود.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد مردم از ماسک استفاده می‌کنند و در این وضعیت باید شاهد کاهش روند بیماری باشیم اما روند ابتلا روبه افزایش است که باید مراقبت‌ها را تقویت کنیم.
وی اظهار داشت: روند صعودی بیماری در استان نگران کننده است و باید مراکز حساس و پرجمعیت که تهدید بیشتری محسوب می‌شود از جمله نانوایی‌ها، مطب‌ها، داروخانه‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات، بانک‌ها، پایانه‌های حمل و نقل بار و مسافر و بوستان‌ها مورد مراقبت و نظارت بیشتری قرار گیرند تا آلودگی منتقل نشود.
حبیبی گفت: وزارت بهداشت و مراکز درمانی در پی ساخت واکسن برای درمان این بیماری هستند اما متأسفانه تاکنون هیچ دارویی ساخته نشده و تا سال آینده هم امیدواریم واکسن و داروی این ویروس مرموز کشف و ساخته شود.
این مسوول افزود: تا آن زمان بهترین راه پیشگیری فقط زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و اجتماعی است.
وی اظهار داشت: دوری از هر گونه اجتماع و برگزار نکردن مراسم و جشن و ترحیم می‌تواند به تضمین سلامت مردم کمک کند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: اولویت ما حفظ سلامت مردم است و اگر دستگاهی بخواهد در این راستا تخلف کند با آن برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اعیاد پیش رو، لازم است تا ازدواجِ آسان و به دور از تجمل و تشریفات در روزهای کرونایی را تبلیغ کرد تا این روش به یک فرهنگ ماندگار تبدیل شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس