چشم 2 هزار محروم خراسان جنوبی به داشتن سرپناه روشن می‌شود


چشم 2 هزار محروم خراسان جنوبی به داشتن سرپناه روشن می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی گفت: دو هزار واحد مسکن محرومین کمیته امداد تا هفته دولت در استان افتتاح می‌شود.

رضا سلم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در اسفندماه ۹۷، تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین در استان امضا شد.

وی افزود: از این تعداد، پنج هزار واحد سهم کمیته امداد است که با اولویت مناطق روستایی و سپس مناطق شهری در حال انجام است.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: در دی‌ماه سال گذشته، ۵۰۰ واحد و در ایندای امسال دو هزار واحد را به مددجویان تحویل دادیم.

سلم‌آبادی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ درصد واحدها تحویل داده شده است، تصریح کرد: از پنج هزار واحد، بیش از ۲۱۰ هزار مترمربع تحویل داده شده و یا در حال تحویل است.

وی با بیان اینکه قسمتی از واحدها در روستاهای اقماری اطراف شهرها احداث می‌شود، افزود: ۷۲۰ خانوار در مناطقی از این دست سکونت داده خواهند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام(ره) خراسان جنوبی بیان کرد: در مناطق روستایی ۲۵ میلیارد تومان به ازای هر واحد سهم سازمان برنامه و بودجه کشور، ۱۰ میلیون تومان بلاعوض سهم کمیته امداد و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد سه درصد پرداخت می‌شود.

سلم‌آبادی ادامه داد: در مناطق شهری حداقل زیربنا ۶۵ مترمتربع است و تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی پرداخت می‌شود، ۳۵ میلیون تومان نیز بالاعوض بوده و مابقی را نیز سعی می‌کنیم بتوانیم از منابع قرض الحسنه بانکی سایر دستگاه‌ها برخوردار شویم.

وی با بیان اینکه در مناطق شهری یک قسمت از منابع را باید مددجو تامین کند، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که تا پایان شهریورماه جاری منازل مسکونی روستایی به مددجویان تحویل داده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


من میترسم