قربان، عید پیروزی انسان بر نفسانیت و از خودگذشتن به فرمان خداوند است


قربان، عید پیروزی انسان بر نفسانیت و از خودگذشتن به فرمان خداوند است

آیت الله حسینی با بیان اینکه عید قربان، عید پیروزی انسان بر نفسانیت و از خودگذشتن به فرمان خداوند است، گفت: این عید ذبح کردن آنچه که انسان دوست دارد برای خداوند است.

آیت الله «سید نصیر حسینی» ضمن تبریک عید قربان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: عید قربان یکی از افتخارات انسان کامل در مقابل امتحان های خداوند است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر کجا انسان بر نفس، خودخواهی ها و وسوسه های شیطان پیروز شد، آن روز، ایام و لحظات عید انسان ها بوده و هر کجا شکست خورد، آن عزای انسان ها است.

وی یادآور شد: اگر انسان های کامل، انبیاء و اولیای الهی در میدان های سخت و دشوار پیروز نمی شدند، ما عیدی نداشتیم.

آیت الله حسینی با بیان اینکه عید قربان، عید پیروزی انسان بر نفسانیت و از خودگذشتن به فرمان خداوند است، اضافه کرد: این عید ذبح کردن آنچه که انسان دوست دارد برای خداوند است.

امام جمعه یاسوج عید قربان را عید تقرب به ذات ربوبی حق و نزدیک شدن به خدا دانست و گفت: حضرت ابراهیم خلیل الله باعث شد انسان به خدا نزدیک شود که به فرمان خداوند از اسماعیل خود گذشت و خداوند هم این روز را روز عید انسان ها قرار داد.

وی با اشاره به اینکه این اعیاد به برکت نفوس قدسی انبیاء و اولیای الهی است، خاطرنشان کرد: هرکجا انسان به خاطر خداوند گذشت کرد، خداوند هم عنایت بزرگی به شخص و عالم انسانیت می کند، پس باید مثل حضرت ابراهیم (علیه السلام) گذشت کنیم تا برای عالم انسانی افتخار آفرین باشیم.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان