نمایندگان تمام اصناف در هیات حل اختلاف مالیاتی زنجان حاضر می‌شوند


نمایندگان تمام اصناف در هیات حل اختلاف مالیاتی زنجان حاضر می‌شوند

زنجان- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: در گذشته، اعضای شرکت‌کننده در بندهای 2 و 3 هیات‌های حل اختلاف مالیاتی بسیار کم بودند اما اکنون نمایندگان تمام اصناف و گروه‌ها در این هیات حاضر بوده و با توجه به موضوع جلسات و شکایت‌ها از نماینده همان صنف خاص، دعوت می شود تا در جلسه شرکت کند.

میرحیدر رضوی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این امر سبب می‌شود تا میزان آگاهی و تخصص اعضای حاضر در این هیات، جهت اظهارنظر در خصوص پرونده‌های مطرح شده افزایش یابد.

وی تصریح کرد: در خصوص قضات حاضر در هیات نیز با قاطعیت می‌گویم که قضات، اشرافیت کامل داشته و تخصص کافی و وافی در موضوعات مطرح‌شده را دارند.

رضوی در پاسخ به مدت زمان لازم جهت صدور گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم برای مودیان گفت: مودیان مالیاتی جهت انجام اموری مانند اخذ یا تمدید جواز کسب، دریافت تسهیلات بانکی و کارت بازرگانی، نیاز به گواهی ماده ۱۸۶ قانون مالیات‌های مستقیم دارند که اداره کل امور مالیاتی استان تلاش کرده این فرآیند به سرعت انجام شود.

وی اظهار داشت: با توجه به الکترونیکی شدن فرآیند صدور گواهی ماده ۱۸۶با تسریع در انجام امور مربوطه و بلافاصله پس از پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی‌های مالیاتی از طرف مودی، گواهی مذکور در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

رضوی خاطرنشان کرد: صدور این گواهی در سال‌های گذشته زمان‌بر بود و گاهی تا سه ماه نیز طول می‌کشید اما امروز این فرآیند در زمان بسیار کوتاه و حداکثر چهار روزه، انجام می‌شود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: هفت هزار و ۵۴۹ فقره گواهی ماده ۱۸۶ در سال گذشته در این استان صادر شده که نشان دهنده اقتصاد پویا در سطح استان است.

به گزارش ایرنا، ماده ۱۸۶قانون مالیات‌های مستقیم به این شرح است: «صدور یا تجدید یا تمدید کارت بازرگانی و پروانه کسب یا کار اشخاص حقیقی یا حقوقی از طرف مراجع صلاحیت‌دار منوط به ارائه گواهی از اداره امور مالیاتی ذیربط مبنی بر پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی قطعی‌شده می‌باشد و در صورت عدم رعایت این حکم، مسؤولان امر نسبت به پرداخت‌ مالیات‌های مزبور با مودی، مسؤولیت تضامنی خواهند داشت.

وی در خصوص میزان واریزی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان زنجان از محل درآمدهای مالیاتی، اظهار داشت: سه درصد از مالیات بر ارزش افزوده دریافتی به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

رضوی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ در مجموع ۲۸۳ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان زنجان واریز شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)