تقویت پدافند غیرعامل آموزش و پرورش در دوران کرونا ضروری است


تقویت پدافند غیرعامل آموزش و پرورش در دوران کرونا ضروری است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تقویت اقدامات کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در آستانه فصل بازگشایی مدارس ضروری است.

محمد علی واقعی روز سه‌شنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش، آگاه‌سازی و جلب همراهی اولیا، لازمه موفقیت و مهار ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: با همراهی، هم‌فکری مدیران، معلمان، اولیا و حتی دانش‌آموزان گام‌های بلندی در حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری برداشته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سه وضعیت قرمز، زرد و سفید برای بازگشایی مدارس در نظر گرفته شده است و آماده بازگشایی مدارس در تاریخ مقرر هستیم.

وی ذکر کرد: در صورت اعلام وضعیت سفید از سوی ستاد مقابله با کرونا، مدارس طبق روال معمول بازگشایی می‌شود.

واقعی گفت: برای مناطقی که از سوی ستاد مقابله با کرونا وضعیت زرد اعلام شود، از ۲ روش حضوری و مجازی استفاده می‌شود به این صورت که کلاس‌های درس با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و با نصف جمعیت کلاس‌ها تشکیل می‌شود.

وی افزود: در این حالت فعالیت مدارس به دلیل افزایش تعداد کلاس‌ها به صورت زوج و فرد خواهد بود و همزمان خدمات از طریق فضای مجازی نیز ارایه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: در صورت اعلام وضعیت قرمز نیز ارایه خدمات و فعالیت‌های آموزشی و پرورشی از طریق فضای مجازی است و در مناطق روستایی و عشایری محروم از اینترنت و فضای مجازی به صورت توزیع درسنامه و بسته‌های غیر برخط انجام می‌شود.

واقعی تصریح کرد: در زمان بازگشایی مدارس از 15 شهریور ماه سال جاری نیز با آموزش، آگاهی بخشی و جلب همراهی اولیا، دانش‌آموزان و تدابیر ایمنی لازم خواهیم توانست با غلبه بر ویروس کرونا مدارس را از شیوع این ویروس مصون نگه داریم.

وی از مبارزه با کرونا به عنوان جنگ بیولوژیک نظام سلامت یاد کرد و یادآور شد: منشا توسعه کرونا با شواهد و قرائن تحلیلی و راهبردی وبعضی نکات خبری به دشمن ارجاع می‌شود، اما اثبات تخصصی آن نیاز به بررسی‌های آزمایشگاهی و مقایسه بین ژنوم ویروس اولیه ثبت شده و نتایج مطالعه بر روی ژنوم‌های جدید از نظر نوع تغییرات عامدانه روی آن دارد.

رییس کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: پس از تایید وجود ویروس کرونا کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش به منظور صیانت از سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان با تهیه و تدوین دستورالعمل‌های آموزشی و بهداشتی در قالب تولید محتوای الکترونیک و بروشور و ارسال آن به مدارس ورود کرد و با هماهنگی با ستاد مبارزه با کرونای استان گام‌های موثری در این زمینه برداشته است.

واقعی با اشاره به سایر اقدامات کمیته پدافند غیرعامل آموزش و پرورش گفت: با احتمال اپیدمی موج سوم شیوع ویروس کرونا در پاییز آموزش و پرورش نیز با پیش‌بینی تمهیدات لازم در قالب طرح‌ها و برنامه‌های جدید و تشکیل کارگروه‌های کارشناسی قوی وارد عمل شده که در زمان مقتضی اطلاع رسانی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس